اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:

زنجان در سیاست‌های کلی طرح آمایش از برنامه پیش است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان گفت: استان زنجان در سیاست‌های کلی و در مبانی نظری و مسائل اجرایی آمایش از برنامه پیش‌بینی شده پیش است.

زنجان در سیاست‌های کلی طرح آمایش از برنامه پیش است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن کلانتری ظهر جلسه کار گروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار، اظهار کرد: در طول 40 سال گذشته طرح آمایش سرزمین در حال انجام است، اما هیچ موقع از این طرح در تصمیم‌گیری‌ها استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه ضروری است کار گروه آمایش سرزمین به عنوان فرا گروه توجه شود، یادآور شد: انجام مطالعات در طرح آمایش سرزمین بخش کوچکی از این طرح محسوب می‌شود که قسمت عمده این طرح اجرای آن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه باید در زمینه طرح آمایش سرزمین همواره بازنگری صورت گیرد، افزود: ضروری است برای اجرای این طرح جلسات به صورت مطلوب برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود، سیاست‌های کلی آمایش سرزمین در اقدامات انجام شده مشخص شده و در برنامه‌های دیگر نیز مورد توجه قرار گیرد.

کلانتری بر لزوم توجه به برنامه‌های میان مدت و کوتاه مدت تاکید کرد و بیان داشت: در تخصیص بودجه‌های سالانه به بخش‌های مختلف باید طرح آمایش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده نیز باید طرح آمایش سرزمین مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تا کنون در تصویب بودجه‌های سالانه به این امر توجه نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در سیاست‌های کلی و در مبانی نظری و مسائل اجرایی آمایش جلو است، یادآور شد: طرح آمایش از طرح‌های تاثیر گذار در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به اصلاحات صورت گرفته در این طرح باید به شهرستان‌ها نیز توجه شود، افزود: ملاحظات شهرستانی نیز باید در این طرح در نظر گرفته شود.

کلانتری یادآور شد: ضروری است در جلسات کار گروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار به مدیران محلی و منطقه‌ای توجه شود.

وی هدف برنامه آمایش سرزمین را سازماندهی فضای جغرافیایی برای حفظ و بهره‌برداری خردمندانه از پهنه سرزمین عنوان کرد و گفت: این طرح بر پایه مزیت‌های محیط طبیعی و انسان ساخت با رویکردی سیستمی و همه سو نگر در چارچوب توسعه پایدار انجام می‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: این برنامه می‌کوشد جنبه‌های مختلف زندگی و فعالیت‌های انسانی را مطالعه و عدم تعادل‌های موجود بین عناصر تشکیل دهنده فضای جغرافیایی را بشناسد و امکان تحقق توسعه فضایی همه جانبه و پایدار را فراهم سازد.

  وی یادآور شد: این برنامه می‌تواند در برگیرنده مجموعه اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی که توسط بخش دولتی، خصوصی و تعاونی در ابعاد مختلف طبیعی، انسانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی مطابق با جهت‌گیری‌ها کلان ملی انجام می‌گیرد، باشد.

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول