اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان:

شکاف سهم سرمایه‌گذاری صنعتی با طرح آمایش کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: با اجرای صحیح طرح آمایش، گام‌های مؤثری در راستای کاهش شکاف سهم سرمایه‌گذاری صنعتی سرانه برداشته می‌شود.

شکاف سهم سرمایه‌گذاری صنعتی با طرح آمایش کاهش می‌یابد

ابراهیم بلوچی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: رویکرد سند چشم‌انداز 20 ساله مبنی بر توسعه همه جانبه کشور به ویژه توسعه اقتصادی با تأکید بر عدالت اجتماعی است.

وی افزود: عزم دولت در راستای تحقق این رسالت در برقراری تعادل و توازن منطقه‌ای در سرمایه‌گذاری‌های جدید، تقویت سهم صنایع با فناوری‌های پیشرفته و دارای ارزش افزوده بالا، بهبود نرخ بهره‌وری و کاهش نرخ سود بیکاری و تورم در کشور است که این طرح می‌تواند، راه‌گشای بسیار خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی باشد.

بلوچی تصریح کرد: برنامه توسعه سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و معدنی ویژه‌ای بر پایه آمایش با اتکا به مزیت‌های نسبی طبیعی و منطقه‌ای در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی ابراز داشت: با فراهم‌سازی حمایت‌ها، بسترها و زیرساخت‌های توسعه‌ای از طریق تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تعاونی به سرمایه‌گذاری نیز از اولویت‌های کاری این اداره کل است.

بلوچی بیان داشت: با اجرای صحیح طرح آمایش، گام‌های مؤثری در راستای کاهش شکاف سهم سرمایه‌گذاری صنعتی سرانه میان بالاترین رتبه در استان‌های توسعه‌ یافته، صنعتی با کمترین رتبه در استان‌های توسعه ‌نیافته و تقلیل آن به نصف برداشته می‌شود. 

وی عنوان کرد: آمایش سرزمین که تلفیقی از سه علم جغرافیا، اقتصاد و جامعه‌شناسی است، شامل اقدامات ساماندهی و نظام‌بخشی به فضای طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و ملی است.

بلوچی گفت: در واقع آمایش سرزمین با توجه به عامل انسان، محیط و منابع، نحوه استفاده بهینه از منابع و امکانات و چگونگی استقرار انسان‌ها در فعالیت‌ را در فضای جغرافیایی ملی و منطقه‌ای سامان می‌دهد.

وی اذعان داشت: منظور از آمایش سرزمین رسیدن به مطلوب‌ترین توزیع ممکن جمعیت توسط بهترین شکل توزیع فعالیت‌های اقتصادی اجتماعی در پهنه سرزمین است.

بلوچی خاطرنشان کرد:  این امر امکان ارائه چارچوب‌های توسعه را دارا است و می‌تواند، مبنا و پایه اصلی در تهیه برنامه‌های توسعه منطقه‌ای یا استانی قرار گیرد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان اظهار داشت: منظور از آمایش صنعت و معدن، ایجاد تعادل و توازن در توسعه صنعتی و معدنی کشور با بهره‌گیری از امکانات و قابلیت‌های متنوع و توجه به امکانات بالقوه و بالفعل منابع انسانی، طبیعی و زیرساختی استان‌های مختلف کشور است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول