اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت:

تلفیق اسناد آمایش تجاری مهم ترین برنامه وزارتخانه جدید است

خبرگزاری فارس: مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مهمترین برنامه وزارتخانه جدید تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تلفیق اسناد آمایش تجاری و صنعتی است.

تلفیق اسناد آمایش تجاری مهم ترین برنامه وزارتخانه جدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در آیین معارفه سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین افزود: این ادغام یکی از فعالیت‌های دولت در جهت افزایش قابلیت و توانمندی‌های تولیدی و ماندگاری محصولات صادرات‌گرا در بازار‌های جهانی است.
مصیب محمدیان‌شمالی با بیان اینکه وزارتخانه جدید برنامه‌ای برای توسعه‌ تشکیلات ندارد افزود: یکی از تلاش‌های ما این است که هر بخشی که قابلیت واگذاری دارد به سرعت به بخش خصوصی واگذار شود، لذا وزارتخانه جدید برنامه‌ای برای توسعه تسهیلات نخواهد داشت.
 
* پراکندگی بخش‌های تولیدی یکی از آفت‌های اقتصاد ماست
 وی افزود: یکی از آفت‌هایی که در اقتصاد ما امروز وجود دارد پراکندگی، منفک و منفصل بودن بخش‌های تولیدی، صنعتی و تجاری از همدیگر است و این ادغام با هدف تولید صادرات‌گرا و ماندگار و ترجیح دادن منافع ملی بر منافع فردی و گروهی در تولید صورت گرفته است.
محمدیان‌شمالی اضافه کرد: با تدوین شرایط ادغام، سازمان باید خود را آماده کند تا با برنامه‌ریزی‌های بهتر، علمی‌تر و دقیق‌تر، متناسب و منطبق با قانون برنامه پنجم توسعه، سند چشم‌انداز توسعه استان و اسناد آمایش تجاری و صنعتی حرکت کند.
 
* انگیزه‌ی تلاش همدلی و همگرایی را به همراه دارد
محمدیان شمالی افزود: اگر انگیزه تلاش برای تولید و کسب منافع ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی وارد شود به یقین در هرجایی و هر بخشی همدلی و همگرایی ایجاد خواهد شد و به تبع آن منافع فردی و گروهی هم تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: کارفرآینان، فعالین بخش‌های مختلف، اصناف و مدیران بنگاه‌های مختلف تولیدی می‌بایست دست به دست هم بدهند تا مزیت‌های بیشتری برای کشور و استان ایجاد کنند.

* ظرفیت اقتصادی عظیمی در حوزه‌ صنفی در کشور داریم
مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ما ظرفیت اقتصادی و پتانسیل عظیمی در حوزه صنفی کشور داریم که متاسفانه به دلیل اینکه منفصل از تولید است، نه تولید‌کننده نقشی در بازارسازی دارد و نه بازار نقشی در تغییر و تعیین نوع تولید و انتخاب نوع محصولات تولیدی دارد.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان داشت: اگر این حلقه‌ها وصل شوند، هم نیاز بازار داخلی را تولیدات داخلی پوشش می‌دهند و هم با برندسازی و ایجاد فروشگاه‌های معتبر بین‌المللی می‌توانیم معرف خوبی برای کالاهای تولیدی داخل کشور باشیم.
وی اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را گامی مهم در راستای کوچک‌سازی بدنه دولت و واگذاری امور به کار آفرینان بخش خصوصی دانست و گفت: اجرای این اصل موجب شده تا کارها از روال سنتی خارج و به سمت حرفه‌ای و تخصصی سوق داده شوند.

* تاسیس وزارتخانه جدید دستاورد‌های موثری در حوزه کارآفرینی به همراه دارد
محمدیان‌شمالی همچنین به ادغام دو وزارتخانه صنعت و معدن و بازرگانی و تاسیس یک وزارتخانه جدید اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند نتیجه این ادغام در عرصه‌ها مثبت و دستاوردهای موثر آن را در حوزه کارآفرینی و اشتغال و نیز تولید و صادرات مشاهده کنند.
وی با یادآوری وظیفه خطیر مدیران و روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت در راستای توجه بیشتر به بخش خصوصی خاطر نشان کرد: این وزارتخانه تازه تاسیس با هدف فراهم کردن عرصه برای فعالیت هر چه بهتر بخش خصوصی، خیلی عهده دار مسایل اجرایی نخواهد شد.
مدیرکل امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توجه ویژه به منافع ملی در انجام کارها توسط همه دستگاه‌ها بیان داشت: در صورتی که توجه به منافع ملی اولویت نخست تمام دستگاه‌های اجرایی در طرح‌ها و برنامه‌ها باشد، موج بزرگی از کارآفرینی و توسعه در کشور اتفاق خواهد افتاد.

* وظایف جدید سازمان منشاء تحولات و خیر و برکت است
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های مدیر سابق سازمان صنایع و معادن استان، ابراز امیدواری کرد با تعریف صحیح و وظایف جدید سازمان نو پای صنعت، معدن و تجارت در استان قزوین، این مجموعه منشاء تحولات و خیر و برکت باشد.
حسن جمشیدیها افزود: دغدغه ما اجرای منویات مقام معظم رهبری و در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی است که امیدواریم با تلفیق و ادغام این دو سازمان بتوانیم به آن جامه عمل بپوشانیم.
وی اظهار داشت: از خداوند منان می خواهم این توفیق را به ما بدهد تا با ایجاد وحدت و همدلی همه مسوولین، بتوانیم گام‌های بزرگی را در جهت توسعه و رفع مشکلات صنعت استان برداریم.
جمشیدیها افزود: ارتباط نزدیک و همدلی در همه بخش‌ها به ویژه صنعت و تجارت در استان با هدف توسعه اقتصادی وجود داشته است به گونه‌ای که در برخی قسمت‌ها شاهد افزایش چشمگیر تولید و تجارت بوده‌ایم.
در پایان نیز حکم انتصاب مدیر کل صنعت، معدن و تجارت توسط محمدیان‌شمالی به حسن جمشیدیها اعطا شد.
انتهای پیام/ر30/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول