اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه مازندران:

سند آمایش آموزش عالی مازندران طراحی شد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه منتخب استان مجری تدوین و تنظیم سند آمایش آموزش عالی مازندران است که سند جامع و بسیار خوبی طراحی شده است.

سند آمایش آموزش عالی مازندران طراحی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، رحمت عباس‌نژاد شب گذشته در نخستین کارگاه آموزشی اندیشه سیاسی مبانی انقلاب اسلامی در دانشگاه مازندران با اشاره به نقش آموزش و تولید علم در توسعه‌ کشور گفت: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان مازندران با اقدامات خود نقش بسزایی در تحقق این مهم داشته‌اند.

وی تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران در سال گذشته‌ را 194 نفر اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون با تلاش‌های سرپرست دانشگاه و همکاران هیئت اجرایی جذب این رقم به بیش از 250 نفر افزایش یافته است.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران با بیان این موضوع که جلسات هیئت ممیزه دانشگاه مازندران به صورت مرتب در فاصله زمانی هر 15 روز یک‌ بار تشکیل می‌شود، در مورد عملکرد این هیئت یادآور شد: بزرگ‌ترین مرکز آموزش عالی دولتی استان که به عنوان محور آموزش عالی مطرح است دارای 16 استاد، 45 دانشیار، 133 استادیار و 42 مربی است.

عباس‌نژاد ادامه داد: در مورد توسعه رشته‌های دانشگاهی و ایجاد دانشکده‌های جدید گفت: سال گذشته دانشگاه مازندران دارای 11 دانشکده بود که در حال حاضر با ایجاد دانشکده‌های جدید در سال 90 به 17 دانشکده افزایش یافته است.

وی با اشاره به افزایش تعداد تحصیلات تکمیلی از سال گذشته تاکنون ادامه داد: مجوز ایجاد 28 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته دکتری در دانشگاه مازندران از شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اخذ شده و پرونده چند رشته در مقطع دکتری نیز در دست بررسی است.

معاون آموزشی دانشگاه مازندران بر لزوم توانمندسازی اعضای هیئت علمی در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به مسئولیتی که برعهده گرفته‌ایم باید تلاش کنیم تا الگوهای خوب علمی، معنوی و اخلاقی برای نسل جوان و آینده‌ساز کشور باشیم.

وی در پایان ایجاد و تقویت تعامل میان استادان و مسئولان و همچنین برنامه‌ریزی برای حرکت به سوی چشم‌اندازهای طرح آمایش آموزش عالی کشور را از اهداف این نشست برشمرد و اذعان داشت: دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه منتخب استان مجری تدوین و تنظیم سند آمایش آموزش عالی مازندران است که سند جامع و بسیار خوبی طراحی شده است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول