اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان:

طرح آمایش آغاز رسیدن به نقطه برتر توسعه پایدار است

خبرگزاری فارس: فرماندار تویسرکان گفت: طرح آمایش سرزمین آغازی برای رسیدن به نقطه برتر توسعه پایدار در همه عرصه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی است.

طرح آمایش آغاز رسیدن به نقطه برتر توسعه پایدار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن رضانیا پیش از ظهر امروز در جلسه آمایش سرزمین و محیط زیست و توسعه پایدار در تویسرکان اظهار داشت: برنامه آمایش با هدف کارایی و بازدهی اقتصادی، وحدت و یکپارچگی سرزمین، گسترش عدالت اجتماعی و تعادل منطقه‌ای، حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار، رفع محرومیت به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: آمایش در سطح ملی و استان‌ها احراز سندی است که با سازماندهی فضای منسجم اثربخش، مبتنی بر شناخت با بکارگیری روش‌های اجرای برای دستیابی به توسعه پایدار در چارچوب توسعه ملی بر مبنای اصول آمایش سرزمین است.

وی خاطرنشان شد: سرفصل‌های تدوین شده و قابل اجرا طرح مذکور در تویسرکان بخش‌های کشاورزی و دامپروری، گردشگری، صنایع دستی، دامی، باغی و خدمات فرهنگی و آموزشی شامل می‌شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان یکی از مؤلفه‌های اصلی را شناسایی تمام ظرفیت‌ها بالقوه نیروی انسانی و منابع طبیعی خواند و تأکید کرد: نخستین گام اجرای آمایش در تویسرکان بهره‌مندی از توانمندیهای بخش کشاورزی است پس می‌طلبد همه عوامل و دستگاه‌های اجرای در این حوزه با تعامل و هم‌اندیشی همه جانبه حرکت کنند.

رضانیا با اشاره به اینکه اعمال درست اصول و چارچوب آمایش مستلزم تنظیم برنامه مدون کارشناسی شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح یک فرصت استثنایی برای رشد و توسعه همه‌جانبه شهرستان به ویژه در بخش تولید و کشاورزی است. 

وی لزوم موفقیت و دستیابی به اهداف اولیه طرح ملی آمایش را مدیریت کارآمد دانست و تصریح کرد: واکاوی و بررسی تمام زوایای پنهان و پیدای سخت افزاری و نرم افزاری در بخش‌های مختلف کشاورزی و دامپروری به ویژه حوزه منابع طبیعی و آب در راستای کاربردی کردن همه ظرفیت‌ها لازم و ضروری است.

رضانیا در خصوص شاخص‌های کمی کلان مؤکد شده آمایش سرزمین گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌ها جهت بسترسازی و فراهم کردن زمینه فعالیت به منظور افزایش تولید و نرخ اشتغال پایدار، کاهش فاصله درآمد میان دهک‌های بالا و پایین جامعه، رشد فرهنگ، آموزش و پژوهش متناسب با سیاست‌های توسعه و اهداف و الزامات در سند چشم انداز تنظیم و تعیین شده است.

رضانیا با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و آگاهسازی نباید مختص به گروه خاصی انجام شود تصریح کرد: اطلاع‌رسانی همگانی مهمترین آیتم در فراگیری طرح است چرا که جامعه هدف و شاخص  کلیدی در اجرایی شدن این مهم روستائیان، اقشار محروم و فعالان این عرصه هستند.

وی حمایت از کارآفرینی، فعالیت‌های نوآورانه و ظرفیت‌های پژوهشگری را از دیگر کارکردهای طرح خواند و اذعان داشت: ایجاد سازوکارهای انگیزشی و ترغیب و تشویق عناصر فعال و علاقمند به نوآوری و فراهم‌سازی بستر رقابت سالم باید در سرشاخه اقدامات دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

فرماندار تویسرکان با تأکید به اینکه آمایش آغازی برای رسیدن به نقطه برتر و شاخص کشاورزی در تویسرکان است خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تویسرکان از لحاظ ظرفیت و توانمندی‌های منابع طبیعی در حوزه کشاورزی از جایگاه ویژه‌ای برخودار است آمایش سرزمین فرصتی استثنایی برای توسعه و رشد این شهرستان است.

وی در پایان با اشاره به اینکه نوآوران متقاضی با تنها با ده درصد آورده می‌توانند از تمام تسهیلات این حوزه بهره‌مند شوند خاطرنشان کرد: گام نخست قرارداد با متقاضی سه ساله است در صورت تایید عملکرد متقاضی گام دوم اجرایی این طرح با حمایت همه جانبه از متقاضی، قرارداد به صورت 99 ساله خواهد بود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول