اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای خبر داد

اجرای طرح آمایش آموزش عالی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور از اجرای طرح آمایش آموزش عالی در کشور خبر داد.

اجرای طرح آمایش آموزش عالی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، سهراب رضایی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی گناباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاستی که امسال در وزارت علوم با توجه به اینکه سال حمایت از کار و تولید و سرمایه ایرانی است، این است که بیش‌تر رشته‌هایی را تقویت کنیم که بازار کار برای فارغ‌التحصیلان فراهم باشد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ دانشگاهی نه آزاد، نه پیام‌نور و نه دانشگاه‌های دیگر قصد توسعه کمی و افزایش میزان دانشجویان را ندارند و از نظر فیزیکی رشد کرده‌اند، بنابراین تمام تلاش در راستای افزایش و ارتقای کیفی آموزش و بازنگری سرفصل ها دروس همراه با متناسب کردن رشته‌ها با نیازهای استان و شهرستان خواهد بود.

رضایی از اجرای طرح آمایش آموزش عالی خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح این است که در هر شهرستان رشته‌هایی دایر شود که بازار کار داشته باشد و کمیته آمایش استانی مراکز آموزش عالی توانمندی‌های فعلی و نیازهای آتی هر شهر را مشخص کرده تا براساس آن، هم برای وضعیت مالی رشته‌ها و هم برای وضعیت آینده رشته‌ها متناسب با بازار کار تصمیماتی اتخاذ شود.

وی افزود: اگر نتوانیم بازار کار و نیاز جامعه را متناسب با رشته‌های موجود برطرف کنیم از ادامه رشته‌هایی که اشباع شده جلوگیری می‌شود.

رضایی با اشاره به بازدیدهای خود از مراکز آموزش عالی گناباد گفت: مرکز آموزشی دانشکده فنی و حرفه‌ای پسران گناباد که یکی از دانشکده‌های وابسته به دانشگاه فنی و حرفه‌ای است ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارد.

وی افزود: این مرکز از نظر امکانات و فضای فیزیکی نیاز به حمایت وزارت علوم دارد که پی‌گیری‌های لازم برای توسعه فضای این مرکز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز رشد و فناوری گناباد به دلیل تازه تاسیس بودن از امکانات چندانی برخوردار نیست و نیاز به حمایت مالی و امکانات تجهیزاتی زیادی دارد اما به دلیل فضایی که در اختیار این مرکز گذاشته شده می‌تواند موجبات رشد و ارتقای پژوهش شهرستان گناباد را فراهم کند.

وی گفت: دانشگاه پیام‌نور گناباد که از نظر فضای فیزیکی و ساختمانی امکانات نسبتاً قابل قبولی دارد و نیاز به توسعه بیش‌تر ندارد.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل این مرکز بحث تبدیل کارکنان اداری دارای مدرک ارشد یا بالاتر به هیئت علمی و تسریع در ساخت سوله ورزشی است که پی‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

رضایی گفت: دانشگاه آزاد گناباد یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آزاد در خراسان‌رضوی و در کشور است که از قدمت زیادی هم برخوردار است و در بازدید از این دانشگاه به صراحت می‌توان از این دانشگاه به عنوان یکی از مجهزترین دانشگاه‌های آزاد نام برد.

وی گفت: مهم‌ترین درخواست مسئولان دانشگاه آزاد اختصاص رشته‌های کارشناسی‌ارشد است که باید با رایزنی‌هایی که با شورای گسترش انجام می‌شود زمینه اختصاص حداقل دو رشته کارشناسی‌ارشد جدید را برای این مرکز فراهم کرد.

رضایی تصریح کرد: در واقع جمع‌بندی این بازدیدها در نشستی در مشهد مطرح می‌شود تا تصمیمات لازم برای میزان اختصاص اعتبار و کمک‌های مالی اتخاذ شود.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول