اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری زنجان خبر داد

پیشرفت 100 درصدی بخش نخست طرح آمایش سرزمین زنجان

خبرگزاری فارس: معاون دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری زنجان از پیشرفت 100 درصدی بخش نخست طرح آمایش سرزمین استان خبر داد.

پیشرفت 100 درصدی بخش نخست طرح آمایش سرزمین زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد خداوردی ظهر امروز در جلسه کار گروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار استان اظهار کرد: هدف مطالعات آمایش در استان مستند به شرح خدمات ابلاغ شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با ویژگی‌های دستیابی به اهداف است.

وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی به عنوان رکن اصلی آمایش سرزمین از سیاست‌های کلی آمایش سرزمین محسوب می‌شود، افزود: توجه به یکپارچگی ملی و سرزمینی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی و مدیریت سرزمین از دیگر سیاست‌های کلی آمایش سرزمین است.

معاون دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری زنجان دستیابی به تعادل‌های منطقه‌ای و بازدهی اقتصادی و تعمیق روابط درونی و بیرونی اقتصاد کشور و سامان بخشی فضای مناسب مرکز زیست و فعالیت ویژه در مناطق مرزی با تاکید بر مشارکت مردم سیاست‌های کلی آمایش سرزمین برشمرد.

وی با اشاره به اینکه رعایت ملاحظات امنیتی و دفاعی در استقرار جمعیت و فعالیت در سرزمین از اهداف سیاست‌های کلی آمایش سرزمین است، بیان داشت: استفاده از موقعیت ممتاز جغرافیایی در راستای کسب جایگاه شایسته از دیگر سیاست‌ها محسوب می‌شود.

خداوردی حفظ، احیا و بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌ها، منابع طبیعی تجدید شونده و حفظ محیط زیست از دیگر سیاست‌های آمایش سرزمین است.

وی تصریح کرد: تدوین اهداف و راهبردهای توسعه فضایی، تغییر نقش نواحی مختلف سرزمین از نظر تقسیم کار ملی، استقرار فعالیت‌ها، طرح توزیع جمعیت و ساماندهی و تغییر زیر‌بناهای مورد نیاز متناسب با توسعه مراکز زیست از مبانی نظری و الگوی مطالعات آمایش است.

معاون دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری زنجان خاطرنشان کرد: مطالعات آمایش به عنوان برنامه مشارکتی، در تدوین و اجرا در چارچوب روی کری راهبردی، درون‌نگر و جامع‌نگر از برنامه‌ریزی فضایی مبتنی بر آینده‌نگری چشم‌انداز یکپارچه توسعه فضایی بلند مدت استان با به کارگیری روش‌های مختلف است.

وی از پیشرفت 100 درصدی بخش نخست طرح آمایش سرزمین استان خبر داد و افزود: اجرای بخش دوم نیز به دلیل اصلاح برخی از بندهای آن نیازمند توجه است.

خداوردی با بیان اینکه در بخش نخست این طرح 120 میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: برای بخش دوم نیز 120 میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه نظارت بر طرح آمایش سرزمین 42 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: اعتبار مورد نیاز در سال‌های 90 و 91 برای اجرای این طرح 260 میلیون تومان است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول