اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

طرح آمایش بهترین برنامه برای متعادل‌سازی پیشرفت زنجان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح آمایش سرزمین بهترین برنامه برای متعادل‌سازی پیشرفت استان است.

طرح آمایش بهترین برنامه برای متعادل‌سازی پیشرفت زنجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد تاراسی ظهر جلسه کار گروه آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار، اظهار کرد: استان زنجان عقبه مطلوبی در اجرای طرح آمایش محیط زیست دارد.

وی با بیان اینکه ضروری است طرح آمایش سرزمین از طرحی مطالعاتی به طرحی عملیاتی تبدیل شود، افزود: این طرح با قدرت تمام در استان پیگیری شده و از سایر استان‌ها در این زمینه پیشگام است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برای اجرای طرح آمایش سرزمین استان از نیروهای متخصص دستگاه‌های اجرایی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش‌های انجام گرفته در این زمینه در عمل این طرح مورد بی‌میلی قرار گرفته است.

وی یادآور شد: یکی از ضعف‌های این کار گروه عدم ارائه نسخه اجرایی و عملیاتی مطالعه شده به دستگاه‌های اجرایی است.

تاراسی با بیان اینکه باید توجه شود که چه میزان این طرح در سال‌های اخیر با طرح آمایش مطابقت داشته است، خاطرنشان کرد: باید به این موضوع که چقدر این طرح همگام با طرح بوده است نیز توجه شود.

وی یادآور شد: ضروری است در زمینه توسعه استان و استقرار واحدهای تولیدی در استان زنجان التزام عملی به مطالعه آمایش باشد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در زمینه توسعه صنعتی واحدهای تولیدی زیرساخت‌های مطلوبی از جمله شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان وجود دارد، افزود: با وجود خالی بودن این شهرک‌ها به ویژه ابهر و خرم‌دره از این ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای در خارج از شهرک‌های صنعتی افزایش می‌یابد، ضروری است این واحدها در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شود.

تاراسی تصریح کرد: طرح آمایش سرزمین بهترین برنامه برای متعادل‌سازی پیشرفت استان زنجان است.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است ظرفیت‌ها، مزیت‌ها، فرصت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در دست اقدام باید در تدوین این طرح مد نظر قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: باید پس از آن پیش‌بینی‌ها و هدفگذاری‌های استان برای متعادل سازی و رفع نقاط ضعف طراحی و تدوین شود.

وی سند آمایش سرزمین زنجان را مختص استان دانست و یادآور شد: باید در این زمینه برنامه‌ریزی مطلوبی صورت گیرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول