اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین:

صنایع‌دستی و کشاورزی به جوانان آموزش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین گفت: با هماهنگی بین همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین می‌توان اشتغال خانگی پایدار را بین مردم و جوانان در روستاها بیشتر و سریع‌تر توسعه داد.

صنایع‌دستی و کشاورزی به جوانان آموزش داده می‌شود

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با آموزش مهارت‌های شغلی متناسب با بازار کار در جامعه به جوانان، می‌توان موفقیت آنان را در بازار کار افزایش داد، بر این اساس آموزش‌های شغلی باید با کیفیت بهتری به جوانان جویای کار ارائه داده شود.

وی گفت: اداره‌کل فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین با بسیج سازندگی و سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف ارتقای مشاغل خانگی در روستاها در قالب طرح هجرت 3 خدمات‌رسانی آموزشی را با کیفیت مطلوب‌تری انجام می‌دهند.

حسینی ادامه داد: این دستگاه‌های اجرایی با هدف شناسایی نیازهای هر روستا با این اداره‌کل همکاری می‌کنند تا آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای به روز به جوانان روستایی ارائه شود و شاهد نتایج آموزشی مؤثرتری با هدف توسعه اشتغال‌ خانگی در روستاها باشیم.

توسعه کشاورزی با آموزش کشاورزی به جوانان

این مقام مسئول بیان کرد: اداره‌ کل فنی‌ و‌ حرفه‌ای با شناسایی نیاز کشاورزی یک روستا که مردم آن کشت و برداشت علمی و کاربردی را نمی‌دانند و با کمک سازمان جهاد کشاورزی، آموزش‌های کشاورزی از جمله نحوه چگونگی کشت و برداشت محصول کشاورزی را به کشاورزان آن روستا ارائه می‌دهد تا خروجی تولید محصول آنان افزایش یابد.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین همچنین اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی با بررسی خاک کشاورزی و خصوصیات آن به کشاورزان روستایی آموزش کشت محصول متناسب با خاک را ارائه می‌دهد تا کشاورزان نتایج مطلوب‌تری در تولید محصولات کشاورزی داشته باشند و کشاورزی با سرعت بیشتری در بین جوانان توسعه یابد.

وی یادآور شد: بسیج سازندگی استان قزوین هر ساله در قالب طرح هجرت 3 نیروهای متخصص را به اداره‌کل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای معرفی می‌کند و این اداره از این نیروها برای آموزش به جوانان روستایی در زمینه‌های مختلف از جمله کشت و برداشت محصولات کشاورزی استفاده می‌کند.

آموزش‌های صنایع‌ دستی با استانداردهای روز به جوانان

وی با بیان اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای از جوانان و نوجوانان روستایی که در مشاغل صنایع دستی مهارت داشته باشند، استفاده می‌کند، اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوع نیاز، مهارت و حرفه صنایع دستی روستا را شناسایی می‌کند تا اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای نیاز صنایع‌دستی آنها را به جوانان و نوجوانان روستایی آموزش دهد.

حسینی ادامه داد: اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش صنایع دستی که بیشترین فروش را در بازار دارد و مردم روستاها علاقه‌مند به فراگیری آن هستند را با استانداردهای لازم به اداره‌کل فنی و حرفه‌ای اعلام می‌‌کند تا به روستائیان ارائه شود.

مدیرکل آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای استان قزوین ابراز کرد: به افرادی که در روستاها حرفه صنایع‌دستی آموزش داده شده است با راهنمایی‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، حرفه مربوطه به صورت مشاغل خانگی نیز توسعه داده می‌شود تا بتوانند درآمد خوبی را از فروش محصولات تولیدی کسب کنند.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: بسیج سازندگی در قالب برگزاری اردوهای جهادی به این اداره در اجرای برنامه‌های آموزشی از جمله صنایع دستی کمک مؤثری می‌کند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول