اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات شهرستان ابهر:

مراسم اعتکاف در 3 مسجد شهر ابهر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات شهرستان ابهر گفت: مراسم اعتکاف در سه مسجد شهر ابهر برگزار می‌شود.

مراسم اعتکاف در 3 مسجد شهر ابهر برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام حسن محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 800 نفر از مردم شهر ابهر در مراسم اعتکاف حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه غفلت یکی از آسیب‌هایی است که انسان و ایمان وی را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: اعتکاف یکی از سنت‌های پیامبر اکرم(ص) است که آثار غفلت را از وجود انسان دور می‌کند و باید این سنت را گرامی بداریم.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان ابهر با بیان اینکه حضور معتکفان در مسجد یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های مراسم اعتکاف محسوب می‌شود، اضافه کرد: اعتکاف دعوت ویژه خداوند است که معتکفان را به سوی خود دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف در سه مسجد شهر ابهر برگزار می‌شود، ادامه داد: دو مسجد ویژه خواهران و یک مسجد نیز ویژه برادران در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و 200 نفر در مراسم اعتکاف شهرستان ابهر حضور داشته‌اند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم استقبال خوبی از این مراسم در سال جاری نیز صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در شهر صائین قلعه، سلطانیه، هیدج و تعدادی از روستاهای شهرستان ابهر از جمله شریف‌آباد مراسم اعتکاف برگزار می‌شود، یادآور شد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سخنان سخنرانان مجرب، حضور مداحان و اساتید حوزه‌های علمیه در این مراسم استفاده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان ابهر با بیان اینکه از جمشیدی استاد مشاوره موسسه امام خمینی(ره) برای حضور در مراسم اعتکاف دعوت می‌شود، خاطرنشان کرد: گفتمان‌های دینی و نشست‌های مشاوره‌ای و مسابقات مختلف نیز در این مراسم برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: که ثبت نام برای حضور در مراسم اعتکاف در شهرستان ابهر تا 13 خرداد ماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام محمدی با بزرگداشت مقام امام خمینی(ره) و با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم با سپاه به منظور اعزام روحانیون به همراه کاروان‌های راهی مرقد مطهر امام راحل صورت گرفته است، ادامه داد: در شهرهای مختلف شهرستان ابهر نیز برنامه‌های مختلفی با حضور امام جمعه‌های آن شهرها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت سالگرد رحلت امام خمینی(ره) در روستاهایی که روحانی مستقر دارند برنامه اجرا می‌شود، تصریح کرد: روستاهایی که روحانی ندارند از شهرستان روحانی اعزام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات شهرستان ابهر اظهار داشت: روحانیونی نیز در قالب طرح هجرت در روستاها حضور داشته و به مناسبت 14 و 15 خرداد برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسمات و برنامه‌هایی همزمان با ارتحال امام راحل توسط موسسات قرآنی شهرستان ابهر اضافه کرد: در مدارس نیز با اعزام روحانیون برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روحانیونی که امام جماعت مساجد هستند در شب ارتحال امام خمینی(ره) در زمینه شخصیت و سیره ایشان سخنرانی می‌کنند.

لازم به ذکر است که اکثر برنامه‌های مربوط به ارتحال امام راحل در شهرستان ابهر در قالب ستاد ارتحال به صورت منسجم و با مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول