اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم:

دومین جشنواره سراسری اعتکاف آذر ماه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد مرکزی اعتکاف قم گفت: دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف در رشته‌هایی مانند فیلمنامه، عکس و فیلم مستند آذر ماه برگزار می‌شود.

دومین جشنواره سراسری اعتکاف آذر ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید علی‌رضا تکیه‌ای ظهر امروز در نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: اعتکاف فرصتی برای خلوت با خود و خدا است و معتکفان از این فرصت باید بهترین ثمره را کسب کنند.

وی گفت: برگزاری مراسم اعتکاف راه درست زندگی را به انسان می‌آموزد و فرد در این فرصت سه روزه خود را برای زندگی بعد از آن آماده و مهیا می‌سازد.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر هر چه باشکوه برگزار کردن مراسم اعتکاف گفت: این جشنواره با همکاری دستگاه‌هایی چون سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاسیس دبیرخانه دائمی و شورای سیاست‌گذاری دستگاه‌های نام‌برده تلاش دارد تا منویات رهبری را در این زمینه جامه عمل بپوشاند.

وی ادامه داد: همچنین در برگزاری این جشنواره‌ برای نخستین بار تلاش شد تا اعتکاف با ابزار قلم و هنر در لایه‌های عمیق فرهنگ و تاریخ نفوذ کند.

رئیس جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف تصریح کرد: هزار و 827 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد 14 اثر به عنوان اثر برتر شناخته شدند.

حجت‌الاسلام تکیه‌ای عنوان داشت: امروز دنیا گرفتار فساد اخلاقی است و به دلیل خلأ معرفت و معنویت حوادث ناگوار و ناهنجاری‌های بی‌شمار رخ می‌دهد.

وی گفت: تدارک زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جز از نظام جمهوری اسلامی انتظار نمی‌رود و هیچ فردی نباید در توسعه دین و تبلیغ آن کوتاهی کند.

رئیس جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف با اشاره به مشارکت دستگاه‌های فرهنگی کشور برای استمرار در برگزاری این جشنواره اظهار داشت: مسئولان باید به گونه‌ای از این امر حمایت کنند که سرعت توسعه دینی و معرفتی در کشور و دنیا افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف در سال جاری اشاره کرد و گفت: دومین جشنواره در رشته‌هایی مانند فیلمنامه، عکس و فیلم مستند در آذر ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول