اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد

توجه مسئولان به ارتقای محتوای اعتکاف

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: باید از گسترش کمی مسئله برگزاری اعتکاف به گسترش کیفی دست بیابیم و به ارائه آمار و گزارش در این زمینه اکتفا نکنیم.

توجه مسئولان به ارتقای محتوای اعتکاف

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام جواد محدثی ظهر امروز در نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری اعتکاف که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: ارائه موضوعی با زبان هنر ماندگاری بیشتری دارد و شرایطی به وجود می‌آورد تا دیگر افراد نیز این موضوع خاص را بهتر درک کنند و مسئله اعتکاف یکی از این امور است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری اعتکاف ادامه داد: برگزاری این جشنواره به رشد جامعه در ترسیم آثار و برکات اعتکاف کمک می‌کند و دستاوردهای خوبی را به عمل می‌آورد.

این نویسنده و پژوهشگر گفت: در چند سال اخیر شاهد رویش زیبای معنوی در جامعه به نام اعتکاف هستیم که توانسته است افراد بسیاری را از نظر روحی با خود همراه سازد.

محدثی خاطر نشان کرد: اعتکاف عبادتی است که ویژه خلوت و جمع است و هم بعد بیرونی و هم بعد درونی دارد.

وی تصریح کرد: این عبادت مجموعه‌ای از عبادات و ذکر از سویی و تفکرات درونی و وارد ساختن شوک معنوی به انسان از سوی دیگر است.

استاد حوزه یادآور شد: اعتکاف انسان را به حالات معنوی سوق می‌دهد و تا انسان معتکف نشود به این حالات دست نخواهد یافت و آنها را درک نمی‌کند و افرادی که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند از یافتن افق‌های تازه و دنیای جدید سخن می‌گویند.

این نویسنده و پژوهشگر گفت: اعتکاف گریز از جامعه و خلوت‌گزینی نیست بلکه افزودن فضایی از خلوت در کنار فعالیت‌های اجتماعی است، اعتکاف دعوت به رهبانیت و گوشه‌گیری نبوده بلکه دعوت به مباحثه و مراقبه است.

محدثی با اشاره به پیشینه اعتکاف و معتکف شدن پیامبران و ائمه اطهار(ع) بیان داشت: این موج در طول تاریخ وجود داشته است و افراد بسیاری در این زمینه کتاب و مقالات متعددی به نگارش درآورده‌اند.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: باید شرایطی ایجاد شود تا تمام امت معتکف شوند و بدون هیچ محدودیتی در مراسم اعتکاف حضور به هم برسانند.

این نویسنده و پژوهشگر تصریح کرد: هر چه دامنه اعتکاف گسترده‌تر شود دعوت ربانی پاسخ داده می‌شود و دعوت شیطانی بی‌پاسخ می‌ماند.

وی گفت: باید از گسترش کمی مسئله برگزاری اعتکاف به گسترش کیفی دست بیابیم و به ارائه آمار و گزارش در این زمینه اکتفا نکنیم.

محدثی اظهار داشت: افزایش نفرات و آمار شر‌کت‌کنندگان هنر نیست بلکه باید محتوای تاثیراتی که این قبیل همایش‌ها بر جای می‌گذارد مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول