اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم اعلام کرد

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 11 مسجد رباط کریم

خبرگزاری فارس: فرماندار رباط کریم گفت: 11 مسجد در این شهرستان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف آماده شده است.

برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در 11 مسجد رباط کریم

بیژن سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم اظهار داشت: اعتکاف یکی از بهترین ضیافت‌های الهی است که در طول عمر یک مسلمان شاید بهره‌مندی از آن چندان میسر نشود، به همین دلیل باید از این فرصت برای تعالی روح و برقراری ارتباطی زیبا با خالق هستی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: هر ساله جوانان پاکدامن و متدین بسیاری در کشورمان برای بهره‌مندی از این فرصت، معتکف شده و وظیفه نهادهای متولی فرهنگی و مذهبی به ویژه ائمه جماعت مساجد است تا با جذب بیشتر جوانان به مساجد، آنان را از نظر فکری و روحی برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب آماده سازند.

* تعالی و پاکی روح حاصل 3 روز اعتکاف

این مسئول با اشاره به دوری انسان‌ها در دنیای مدرن از تعالیم و دستورهای الهی گفت: این شرایط موجبات دوری بشر از اهداف هستی و آفرینش را فراهم کرده و به همین دلیل شاهد بروز مشکلات بسیاری در نظام‌های اجتماعی به ویژه در دنیای غرب هستیم.

سلیمان‌پور تاکید کرد: این در حالی است که حضور در ضیافت سه روزه اعتکاف بهترین فرصت برای پالایش ذهن و تعالی و پاکی روح را ایجاد کرده و به طور قطع روح پاک جوانان برای بهره‌گیری از این فرصت آماده‌تر است.

* رباط کریم آماده برگزاری مراسم اعتکاف

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان رباط کریم برای برگزاری مراسم اعتکاف در روزهای آینده گفت: فرمانداری با تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی امر به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، تعدادی از مساجد شهرستان را برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده کرده است.

فرماندار رباط کریم عنوان کرد: در حال حاضر 11 مسجد در این شهرستان آماده برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بوده و نهادهای مختلفی با همکاری دستگاه‌های مسئول، بهترین شرایط را برای مردم فراهم کرده‌اند.

به گفته سلیمان‌پور مساجد فوق در حال ثبت نام از متقاضیان هستند که اکثر آنها را جوانان و نوجوانان متدین ساکن شهرستان رباط کریم تشکیل می‌دهند.

لازم به توضیح است،‌ اسامی مساجدی که در شهرستان رباط کریم آماده ثبت نام از جوانان برای سه روز اعتکاف هستند، به این شرح اعلام شده است:

1 – مسجد امام حسن مجتبی (ع)، 2 – مسجد امام حسن (ع) در منطقه پرند، 3 – مسجد انصارالحسین (ع)، 4 - مسجد جامع رباط کریم واقع در خیابان مخابرات، 5 – مسجد صاحب الزمان (عج) در نصیر شهر، 6 - مسجد سید الشهدا (ع)، 7 – مسجد علی ابن ابیطالب در پرندک، 8 - مسجد جامع در منجیل‌آباد، 9 مسجد جامع در منطقه وهن‌آباد، 10 مسجد قمر بنی هاشم (ع) در پرندک و مسجد النبی (ص) در داودیه رباط کریم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول