اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

اعتکاف نقش سازنده‌ای در تربیت و اخلاق دارد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اعتکاف نقش سازنده‌ای در تربیت و اخلاق انسان دارد.

اعتکاف نقش سازنده‌ای در تربیت و اخلاق دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی عصر امروز در جلسه ستاد اعتکاف استان لرستان در خرم‌آباد گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردها و اثرات مراسم معنوی و ارزشمند اعتکاف، تربیت و تهذیب نفس به ویژه برای جوانان و نوجوانان است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف اثرات مستقیمی بر سازندگی، تربیت و اخلاق انسان دارد، اظهار داشت: در اعتکاف انسان باید تعلقات دنیوی خود را رها کند و به همین دلیل این آیین عبادی اثرگذاری ویژه‌ای در تربیت و اخلاق فرد دارد که این مهم باید مورد توجه متولیان امر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: با توجه به اثرگذاری اعتکاف در بین مردم به ویژه جوانان، باید مراقب باشیم اعتکاف را در مسیر صحیح خود هدایت کنیم.

میرعمادی تصریح کرد: نقش دستگاه‌ها باید جنبه سیاست‌گذاری و هدایت اعتکاف باشد که در این راستا اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان باید پنج نفر را به عنوان هیئت امنای اعتکاف انتخاب کند و این پنج نفر از بین خود یک نفر را به عنوان رئیس و یک نفر را به عنوان دبیر اعتکاف تعیین کنند و آنها عهده‌دار برنامه اعتکاف شوند.

وی افزود: ما امروز شاهد استقبال چشم‌گیر جوانان از مسأله اعتکاف هستیم و باید از این استقبال بهره‌برداری درست و آن را به درستی هدایت کنیم.

میرعمادی با تاکید بر این‌ که نقش محوری مساجد در برگزاری اعتکاف باید پررنگ باشد، گفت: باید بر روی ساده بودن سفره افطار اعتکاف تبلیغ زیادی داشته باشیم تا به یک فرهنگ تبدیل شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: بر همین اساس باید برنامه‌ریزی و مدیریت مناسبی در زمینه برگزاری این مراسم معنوی و مشارکت گسترده جوانان و نوجوانان در این آیین عبادی انجام شود.

وی با اشاره به حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف، افزود: مهم‌ترین اقدام دراین حوزه هدایت و مدیریت صحیح جوانان برای بهره‌مندی مطلوب و مناسب از حضور در این آیین ارزشمند عبادی است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اگر به این ویژگی‌ها و دستاوردهای موثر اعتکاف در برنامه‌ریزی‌ها توجه شود، به طور یقین شاهد تحولی اساسی در حوزه تربیتی و اخلاقی جوانان هستیم.

وی افزود: باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی موثر و مناسب ابعاد مختلف اعتکاف برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود که این امر موجب مردمی شدن برگزاری این مراسم در سطح جامعه می‌شود.

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: برگزاری باشکوه و هدفمند آیین مذهبی و معنوی اعتکاف به دلیل ویژگی‌ها و اثرات گسترده آن موجب مصونیت جامعه به خصوص قشر جوان در برابر تهدیدات و توطئه‌های فرهنگی و مذهبی دشمن می‌شود.

حسن شریعت‌نژاد اظهار داشت: این ویژگی در حقیقت یک ظرفیت و فرصتی مناسب برای مسئولان در راستای مقابله با تهدیدات نرم و هجمه فرهنگی استکبار جهانی علیه جوانان است.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول