اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

دماوند با کمبود فضای اعتکاف مواجه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند از کمبود فضای لازم برای اسکان معتکفان این شهرستان در ایام انجام این سنت حسنه خبر داد.

دماوند با کمبود فضای اعتکاف مواجه است

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: متأسفانه مسجد جامع دماوند از فضای آنچنان زیادی بهره‏مند نیست.

وی ادامه داد: با توجه به کاستی فضای سخت‏افزاری مسجد جامع، بسیاری از علاقه‏مندان به حضور در آیین اعتکاف از این موهبت محروم می‏مانند.

علاءالدینی اضافه کرد: مشاهده صفوف فشرده و طولانی مقابل محل ثبت‏نام و همچنین انجام قرعه‏کشی برای حضور تعدادی محدود در مراسم اعتکاف در دماوند صحنه عجیبی نیست.

* ضرورت گسترش فضای فیزیکی مصلای نماز جمعه دماوند

امام جمعه دماوند با تأکید بر لزوم گسترش فضای مصلای نماز جمعه دماوند افزود: راهکار محروم نشدن عده کثیری از اهالی دماوند و همچنین میهمانان عازم به این خطّه برای برگزاری مراسم اعتکاف، توسعه فضای مصلای این شهر است.

وی ادامه داد: طرح گسترش فضای مصلای نماز جمعه دماوند از سوی مسئولان نهاد نماز جمعه این شهرستان در حال پیگیری است.

علاءالدینی با اشاره به آمار معتکفان در دماوند خاطرنشان کرد: سال گذشته 250 نفر مرد و 150 نفر زن در مراسم اعتکاف در دماوند شرکت کردند.

امام جمعه دماوند ادامه داد: برنامه‏های اعتکاف امسال شهرستان دماوند نیز با توجه به همین تعداد از علاقه‏مندان بسته شده است و همچون سال‏های گذشته به دلیل کمبود فضای فیزیکی عده کثیری از این موهبت محروم می‏مانند.

علاءالدینی افزود: گرچه نهاد نماز جمعه شهرستان دماوند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای مساعدت در زمینه بهای خدمات مساجد قدردانی می‏کند، اما باید توجه بیشتری به مراکز فرهنگی کشور شود.

* معرفی ذخایر عالی شیعه در برنامه اعتکاف دماوند

امام جمعه دماوند، معرفی ذخایر عالی شیعه را از محوری‏ترین برنامه‏های امسال آیین اعتکاف در دماوند اعلام کرد.

علاءالدینی تصریح کرد: علاوه بر این، به دلیل هم‏زمانی مراسم امسال اعتکاف با رحلت جان‏گداز امام راحل (ره) و ظلمی که به امام هادی (ع) روا داشته شده است، تبیین ابعاد شخصیتی این دو سلاله پاک نبوی مورد تأکید قرار می‏گیرد.

وی همچنین افزود: هر سه‏شنبه، گفت‏وگو درباره مسائل دینی با حضور امام جمعه دماوند از شبکه یک سیما به روی آنتن می‏رود.

امام جمعه دماوند ادامه داد: بر اساس اعلام رسانه ملی، این سلسله مباحث دینی سه‏شنبه‏ها با محورهای مختلف روز جامعه در قالب برنامه "آفتاب شرقی"، ویژه برنامه اذان ظهر شبکه یک سیما پخش می‏شود.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول