اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اعتکاف استان قم خبر داد

ثبت‌نام 10 هزار نفر از بانوان برای شرکت در مراسم اعتکاف

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اعتکاف استان قم از ثبت‌نام 10 هزار نفر از خواهران برای شرکت در مراسم اعتکاف خبر داد و افزود: از این تعداد 6 هزار نفر برای شرکت در مراسم اعتکاف به قید قرعه انتخاب می‌شوند.

ثبت‌نام 10 هزار نفر از بانوان برای شرکت در مراسم اعتکاف

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه استقبال ملی و فراملی از مراسم معنوی اعتکاف صورت می‌گیرد اظهار کرد: اکنون کشورهای دیگر مانند عراق، پاکستان، آذربایجان، تاجیکستان و ترکمنستان که اخبار ایران را رصد می‌کنند به توفیق برگزاری اعتکاف نائل شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت استقبال گسترده مردم از مراسم معنوی اعتکاف گفت: این امر سبب توجه بیشتر علما و مسئولان برای ایجاد ظرفیت‌های جدید اعتکاف می‌شود تا برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه 10 درصد به ظرفیت اعتکاف سال جاری افزوده شده که همه این ظرفیت به خواهران معتکف اختصاص پیدا کرده است گفت: 5 هزار نفر از خواهران سال گذشته معتکف شدند، ولی امسال تعداد معتکفان خواهر به 6 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: 10 هزار نفر از خواهران برای شرکت در مراسم اعتکاف ماه رجب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 6 هزار نفر به قید قرعه پذیرش می‌شوند.

تکیه‌ای ادامه داد: کسانی که در قرعه‌کشی انتخاب نشده‌اند باید بدانند در ثواب اعتکاف شریک هستند و می‌توانند سه روز روزه گرفته و عبادت ام داوود را به جا آورند.

وی عنوان داشت: 20 مسجد محل برگزاری اعتکاف بوده که از این تعداد 11 مسجد به خواهران اختصاص پیدا کرده است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم یادآور شد: معتکفان شب سیزدهم رجب در مساجد حاضر شده و تا 15 رجب به عبادت و راز و نیاز با خدا می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مسئله انتظار، مهدویت و آماده‌سازی برای ظهور مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های سال جاری است گفت: معتکفان در این مراسم دست به دعا برداشته و برای ظهور حضرت و تعجیل در فرج دعا می‌کنند.

تکیه‌ای ادامه داد: در کنار عبادت و راز و نیاز معتکفان، استادان اخلاق به ذکر فضائل اخلاقی و معنوی پرداخته و زیارت آل یاسین و دعای توسل قرائت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: هزار نفر از دانشجویان استان قم هم در دانشگاه قم معتکف شده و به اجرای مناسک این مراسم معنوی می‌پردازند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول