اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خبر داد

برگزاری مراسم اعتکاف در 11 مسجد صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا از برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف در 11 مسجد و حسینیه این شهرستان خبر داد.

برگزاری مراسم اعتکاف در 11 مسجد صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور عصر امروز در جلسه تبلیغات اسلامی این شهرستان با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف، اظهار کرد: امسال مراسم اعتکاف در مساجد و حسینیه‌های سه بخش مرکزی، تولمات و میرزاکوچک صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون 11 مسجد و حسینیه صومعه‌سرا برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده شده است، تصریح کرد: این تعداد مکان طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته در راستای ثبت نام معتکفان برای انجام فرایض اعتکاف در صومعه‌سرا بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا، مساجد مناطق اباتر، شهرک امام (ره)، امام حسین (ع)، گوراب‌زرمیخ، ضیابر، هند خاله‌های اکبری و جعفری، بازار جمعه و حسینیه دانشگاه تربیت دبیر فنی را از جمله مساجد آماده این شهرستان برای برگزاری مراسم اعتکاف عنوان کرد.

وی با اشاره به تعداد روحانیون و مداحان حاضر در مساجد مذکور و میزان آمادگی آنها برای حضور در جمع معتکفان در ایام‌البیض بیان کرد: در هر مسجد برگزار کننده اعتکاف یک روحانی زن یا مرد و مداح ثابت حضور دارند تا در اجرای اعمال معنوی یاریگر معتکفان باشند.

احمدی‌پور به محموله‌های فرهنگی قابل توزیع در ایام‌البیض و بین معتکفان اشاره کرد و افزود: این محموله شامل یک جلد کتاب با مضمون و موضوع اعتکاف، مهر و سجاده نماز، دفترچه یادداشت و یک جلد کتاب با موضوع ضرورت نماز است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 560 نفر در مساجد  صومعه‌سرا معتکف شدند، گفت: پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 600 نفر افزایش یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا یکی از مهم‌ترین مزایای اعتکاف را اجرای طرح «حلقه‌های معرفت» در گروه‌های مختلف با حضور روحانیون هر مسجد دانست و متذکر شد: در این حلقه‌ها هر یک از معتکفان قادر به درک و بررسی سئوالات خود در موضوعات متعدد فرهنگی و مذهبی هستند.

وی با اشاره به قوانین حضور معتکفان در مساجد تاکید کرد: معتکفان همراه با کارت حضور و بدون داشتن تلفن همراه باید در مساجد حاضر شوند.

به گفته احمدی‌پور، برای تمام مساجد و حسینیه‌های برپا کننده اعتکاف یک خط تلفن برای استفاده معتکفان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: تمام تلاش عوامل و گروه فرهنگی و مذهبی برپا کننده اعتکاف صومعه‌سرا در راستای ارتقای حس معنوی و فرهنگی معتکفان در جریان مراسم ایام‌البیض است که امیدواریم با اخلاص تحقق یابد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول