اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهریز:

اعتکاف، اعتصاب از نفس سرکش انسانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ایام البیض گفت: اعتکاف در واقع تحصن در مسجد و اعتصاب علیه نفس سرکش انسانی است.

اعتکاف، اعتصاب از نفس سرکش انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با تاکید بر حضور جوانان در مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف به معنی این است که ای خدا به جای اینکه تنها به زندگی برسم، سه روز برای خلوت و انس با تو به خودت پناه می‌برم.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف نشستن در مسجد است، یادآور شد: در قدیم هم اگر کسی مشکلی داشت در منزل عالم شهر یا مسجد می‌نشست و تا زمانی که در آن محیط بود کسی کاری به کارش نداشت.

برهان اعتکاف را عبادتی بی‌ریا دانست و گفت: دوری از دنیا و دنیاطلبی نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به خداست و آدمی با دل برکندن از دنیا راه را برای نزدیک‌تر شدن به خدا هموار می‌کند. کسی به خدا نزدیک‌تر است که صفات الهی که در قرآن با نام اسماء الحسنی از آن یاد شده، در خود ایجاد کرده باشد.

برهان، نقطه قوت برگزاری اعتکاف در شهرستان مهریز را حضور چشمگیر جوانان دانست که از تعداد هزار و 275 معتکف در مساجد شهرستان بیش از 75 درصد از این آمار را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه اعتکاف در اسلام افزود: اعتکاف دری به سوی خدا و پرواز در آسمان معنویت و تقواست.

خطب نماز جمعه مهریز در ادامه به تشریح کلمه «واجب» در دین اسلام پرداخت و گفت: اگر مردم خیال کنند که واجب کار جبر و زور است، به اسلام خیانت کردند زیرا واجب آن‌قدر مصلحت در آن هست که ترک آن به هیچ وجه صلاح نیست. برای کارهای واجب خدا می‌خواهد سود کلان از دست ما نرود این است که مصلحت آن را الزام‌آور می‌کند.

وی برکت را به معنای پایداری خیر بر فزونی و زیادت عنوان کرد و بیان داشت: برکت به معنای رشد است مثلا اگر کسی عالم است عالم‌تر شود می‌گویند علمش برکت کرده است، مانند ماه مبارک رمضان که همراه خود رشد می‌آورد و نمازمان را در این ماه مبارک با شور و حال بیشتری می‌خوانیم.

برهان همچنین با تسلیت سالروز شهادت امام هادی (ع) گفت: همه خلفای عباسی خبیث و شیطان صفت بودند لذا باطل ماندنی نیست ولی حق ماندنی است.

وی خاطرنشان کرد: تمام خلفای باطل و هفت خلیفه عباسی مانند صبح کاذب بودند و هستند و زود از بین می‌روند ولی امام هادی (ع)صبح صادق بود و ماندنی است.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول