اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

اختصاص 1000 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در شش سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به تمام بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و... گیلان اختصاص یافته است.

اختصاص 1000 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به گیلان

خلیل حنیف امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت فعالیت تعاون و اشتغال استان اظهار کرد: یکی از اقدام‌هایی که در دولت نهم در بخش تعاون انجام شد تشکیل تعاونی‌های مسکن مهر بود که در گیلان 136 تعاونی مسئولیت پذیرش و احداث 15 هزار و 700 واحد مسکن را در تمام شهرستان‌های استان بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون پروژه‌های مسکن مهر استان حدود 80 درصد آماده شده است، افزود: تا چهار ماه آینده هفت هزار واحد مسکن مهر آماده و تحویل متقاضیان می‌شود و بقیه واحدها نیز تا 22 بهمن امسال با آخرین استانداردهای ساخت آماده شده و در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

این مسئول، ادامه داد: در مدت سه سال گذشته تاکنون تعاونی‌ها در بخش مسکن مهر با مشارکت اقشار مختلف مردم جامعه شامل کارمندان، کارگران و... کمک کردند و در سال جاری تمام واحدهای مذکور به پایان می‌رسد.

وی، درباره جامعه کارگری ابراز کرد: دولت نقش مهمی در جامعه کارگری دارد و احداث ورزشگاه جدید کارگران گیلان یکی از اقدام‌های دولت برای این جامعه بوده است که از سه سال گذشته ساخت هفت مجموعه ورزشی کارگران را در استان آغاز کردیم که هر کدام 12 رشته ورزشی را به جامعه کارگری و کارآفرینان ارائه می‌دهند.

حنیف، افزود: تعدادی از مجموعه‌های ورزشی کارگران در چند ماه اخیر افتتاح شدند و 5 واحد نیز در دست ساخت است که تا سال آینده تکمیل می‌شود و در مجموع 12 مجموعه ورزشی را برای ارائه خدمات ورزشی به جامعه کارگران و ورزشکاران آماده می‌کنیم.

وی، به موضوع اشتغال استان اشاره کرد و یادآور شد: در مدت شش سال گذشته در بحث اشتغال یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی و تمام بخش‌هایی که می‌توانند شغل ایجاد کنند در بخش تعاونی و بخش خصوصی تزریق شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نیروی کار بیمه شده در سال 85 تعداد 160 هزار نفر بود، تصریح کرد: در پایان سال 90 این رقم به 236 هزار نفر رسیده و صنعت گیلان که قبلا در حد صنعت غذایی و مصرفی بود اکنون به صنایع کلیدی تبدیل شده به نحوی که شاهد احداث چند واحد فولاد و ذوب آهن در گیلان هستیم و طرح توسعه بزرگ کارخانه سیمان انجام شده و کارخانه سیمان سبز تا پایان سال 91 به بهره‌برداری می‌رسد و این پروژه‌های بزرگ در زیرساخت‌های استان و توسعه صنعتی نقش اساسی دارند.

وی درباره آخرین وضعیت نرخ بیکاری در گیلان بیان کرد: طبق آخرین آمار اعلام شده از طرف مرکز آمار ایران در سال 90، نرخ بیکاری گیلان 14 درصد بوده که برابر با میانگین کشوری است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول