اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارتباطات:

راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی تا پایان برنامه پنجم/ جوسازی مخرب دشمنان برای اینترنت ملی

خبرگزاری فارس: معاون وزارت ارتباطات با بیان اینکه می‌توانیم تا پایان برنامه پنجم توسعه شاهد راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی باشیم، گفت: دشمنان جوسازی زیادی بر علیه اینترنت ملی انجام داده‌اند که هدفی جز از بین بردن خودباوری ما ندارند.

راه‌اندازی شبکه اینترنت ملی تا پایان برنامه پنجم/ جوسازی مخرب دشمنان برای اینترنت ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اصغر عمیدیان پیش از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل که به میزبانی خراسان‌جنوبی در حال برگزاری است، اظهار داشت: دشمنان و معاندان نظام با لفظ اینترنت حلال در پی القای این مطلب هستند که اینترنت ملی سبب محدودیت اطلاعاتی در داخل کشور می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه دولت موظف شده است که شبکه ملی اطلاعات کشور را برای ارائه خدمات باند پهن با محتوای امن و شرعی را راه‌اندازی کند.

*شبکه اینترنت ملی هیچ محدودیت ارتباطی را ایجاد نمی‌کند

معاون حقوقی و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: شبکه اینترنت ملی هیچ محدودیت ارتباطی برای کاربران ایجاد نمی‌کند بلکه تعامل ارتباطات در یک فضای سالم و مطمئن بدون خطر دسترسی دشمنان انجام می‌شود.

عمیدیان با اشاره به اهمیت مباحث پدافند غیرعامل اظهار داشت: همان طور که ما در مباحث پدافند عامل و جنگ سخت از ثبات خوبی برخوردار هستیم لازم است که در مباحث پدافند غیرعامل در حوزه نرم‌افزاری نیز که دغدغه‌هایی در کشور وجود دارد به یک فضای پایداری برسیم.

وی ادامه داد: باید زیرساخت‌های پدافند در فضای ارتباطی یا امنیت پایدار را در سطح کشور فراهم کنیم.

*ایجاد نهضت نرم‌افزاری یکی از تدابیر رهبری بود

معاون حقوقی و امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایجاد نهضت نرم‌افزاری با دستور مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این اقدام نشانه تدبیر و آینده‌نگری رهبری است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول