اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

قاچاق امنیت اقتصادی و آرامش اجتماعی را به هم می‌زند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ‌امر قاچاق به عنوان عمل نکوهیده امنیت روانی در حوزه اقتصادی و اجتماعی را به هم زده و به برخی نابسامانی‌ها دامن می‌زند.

قاچاق امنیت اقتصادی و آرامش اجتماعی را به هم می‌زند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار داشت: همه دست‌اندرکاران اجرایی و دلسوزان بخش‌های غیر دولتی باید دست به دست هم دهند تا این پدیده و آثار مخرب آن به حداقل رسیده و با اتخاذ یک سیاست درست آرامش اقتصادی و اجتماعی مردم برقرار شود.

وی تصریح کرد: ‌دستگاه‌های اجرایی مرتبط در مورد اجرای مصوبات و اتخاذ تصمیمات لازم با هدف رفع موانع و مشکلات احتمالی از چگونگی مقابله با قاچاقچیان گام‌های اساسی را بردارند.

صابری به واگذاری تعدادی از غرفه‌های بازار مرزی بیله‌سوار به تعاونی‌های مرزنشینان استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه بومی‌سازی فعالیت‌ها و یکنواخت کردن آن به همراه تأمین معیشت مرزنشینان اقدام کرده و زمینه رشد و توسعه واقعی را در این باب فراهم آورند.

این مسئول ادامه داد: ساماندهی مبادلات مرزی و اعمال دقیق مقررات و کاهش انجام تشریفات گمرکی مد نظر و ملاک کار قرار گرفته که در این زمینه جلوی برخی از سواستفاده‌ها نیز به شکل اساسی گرفته می‌شود.

وی قاچاق کالا و ارز را از لحاظ بهداشتی نامطلوب توصیف کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی با اولویت قرار دادن سلامت مردم و همچنین افراد جامعه به صورت مدون و هماهنگ بایستی نسبت به جلوگیری از قاچاق کالاهای غیربهداشتی اقدام ضروری و اساسی را انجام دهند.

به گزارش فارس، رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان این‌که هر دستگاه در هر توان و بضاعت خود و همچنین با احساس تکلیف باید با قاچاقچیان برخورد قاطع کنند، خاطر نشان کرد: قاچاقچیان حرفه‌ای باید مورد شناسایی و هدف‌گذاری قرار گیرند و با جدیت بیشتر با آنان برخورد شود.

استاندار اردبیل تلاش نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را در این زمینه ضروری اعلام کرد و افزود: در مراحل بعد از پیش‌بینی و پیشگیری مبارزه بی‌امان با قاچاقچیان یکی از راه‌های کنترل و جلوگیری از دامن زدن به پدیده قاچاق کالا و ارز است.

در این جلسه هر یک از رؤسای کمیته‌های تخصصی سه‌گانه کمیسیون به صورت جداگانه به بیان دیدگاه‌ها و اقدامات انجام شده در ارتباط با قاچاق کالا و ارز در استان پرداختند و مباحثی چون ایجاد هماهنگی بین پلیس تخصصی و اجرایی در جلوگیری از پدیده قاچاق، بازدید مستمر از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دستگاه‌های مختلف در راستای ارتقای میزان اطلاع و آگاهی عوامل مبارزه با قاچاق، الزام مدارس به عرضه تولیدات داخلی در بوفه و تعاونی‌های مدارس، ممنوعیت ارزی هرگونه مواد غذایی خارجی و همچنین تشویق و ترغیب اولیای دانش‌آموزان به خرید وسایل زندگی تولیدات داخلی مطرح شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول