اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی‌‌امنیتی استاندار کردستان:

نمایشگاه حجاب حرکتی برای احیای باورهای دینی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی‌امنیتی استاندار کردستان در بازدید از نمایشگاه حجاب و عفاف شهرستان سنندج، برپایی این نمایشگاه را حرکتی برای احیای باورهای دینی ذکر کرد.

نمایشگاه حجاب حرکتی برای احیای باورهای دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حسن‌زاده ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف اقوام ایرانی که با عنوان کوثر در سنندج برپا شد، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ترویج‌ ارزش‌های دینی و بزرگداشت آداب و سنن ایرانی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایش پوشش‌های محلی استان‌های مختلف کشور در این نمایشگاه می‌تواند زمینه‌ساز ماندگاری نوع پوشش محلی ایرانی باشد، افزود: با برپایی این نمایشگاه می‌توان زیبایی‌های پوشش محلی کشور را به جوانان انتقال داد و فرهنگ غرب را در این استان مرزی کمرنگ‌تر کرد.

وی یادآور شد: استان کردستان یکی از استان‌های مرزی کشور است و با وجود اینکه بیش از سایر استان‌ها در معرض هجوم فرهنگی دشمنان است اما مردم فهیم این استان همچنان در راستای ماندگاری هویت دینی و ملی خود تلاش می‌کنند.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: امید است با استقبال گسترده مردم از این نمایشگاه شاهد رشد و ترقی بیشتر استان در خصوص حجاب و عفاف باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از غرفه‌داران کردستانی حاضر در این نمایشگاه زمینه ایجاد اشتغال برای 140 نفر از کردستانی‌ها را فراهم کرده‌اند، بیان کرد: فاطمه الیاسی یکی از بانوان کردستانی است که با دوخت لباس‌های محلی زمینه ایجاد اشتغال 140 بانوی سنندجی در منازل خودشان را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: سیاست دولت حمایت از کارگاه‌هاست و سعی می‌شود از چنین افرادی در سطح استان حمایت لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار کردستان اضافه کرد: کسانی‌که بتوانند زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در منازل را ایجاد کنند در قالب اتحادیه برای هر نفر 30 میلیون ریال تسهیلات بانکی اعطا می‌شود تا بتوانند امکانات و تجهیزات مورد نیاز خود را فراهم نمایند.

در آیین افتتاح نمایشگاه کوثر که در محل نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی سنندج برپا شد، فرماندار شهرستان سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از روسای ادارات استان حضور داشتند.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول