اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی فارس:

امنیت به عملکرد سازمان‌های اجتماعی بستگی دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پدیده امنیت و ناامنی زاییده عملکرد نهادها و سازمان‌های اجتماعی است.

امنیت به عملکرد سازمان‌های اجتماعی بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز سیروس سجادیان بعد از ظهر امروز در همایش علمی «استان فارس، نظم و امنیت» اظهار داشت: بدون تردید امنیت اجتماعی به عنوان یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین نوع امنیت است که در پیشرفت و توسعه یک جامعه و همچنین شکوفایی استعدادها و تامین آرامش نقش مهمی دارد.

فرمانده انتظامی استان فارس افزود: امروز تحولات و رخدادهای اجتماعی، بسیار متنوع و پیچیده است به طوری که مولفه‌های مهمی مانند جغرافیای طبیعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در هر استان تعیین کننده سرنوشت و وضعیت فعلی و آینده آن استان است.

وی پدیده‌های اجتماعی از قبیل امنیت و ناامنی را زاییده عملکرد نهادها و سازمان‌های اجتماعی دانست و ابراز داشت: بر تمام مدیران، سیاست‌گذاران و صاحب‌نظران آشکار است که استقرار نظم و امنیت نیازمند برخوردار ساختن آحاد جامعه با هدف فراهم کردن اجرای قانون، اقدامات پیشگیرانه، ارتقای کیفیت و محتوای خدمات در حوزه‌های مختلف است.

سجادیان اضافه کرد: بی‌توجهی به این مهم باعث تعارضات فرهنگی، اجتماعی، ناسازگاری و ناهمخوانی بخش‌های گوناگون جامعه می‌شود و توفیق اجرای برنامه‌های ملی و استانی از جمله امنیت اجتماعی و اخلاقی را سلب می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: دشمنان نظام و قدرت‌های استکباری از ابزارهای پیشرفته و پیچیده مراکز علمی و پژوهشی خود به صورت گسترده در جنگ نرم استفاده کرده تا از ظهور علم و فناوری نوین نزد ملت‌ها جلوگیری و احساس ناامنی و نگرانی‌های اجتماعی را در سایر جوامع ایجاد کنند.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: شرایط کنونی جامعه ناجا را ملزم می‌کند تا در پرتو گذشته و آینده‌پژوهی، خلاقیت، ابداع و سیاست‌های نوآورانه به سوی چشم‌انداز مطلوب در عرصه نظم و امنیت حرکت کند.

وی ابراز داشت: باید با ادغام دانش تجربی، ارزش‌های اسلامی و انقلابی، فناوری‌های نوین و طراحی مشارکت مردمی و همچنین درک مولفه‌های تاثیرگذار مثبت و منفی از فرصت‌ها برای مقابله با تهدیدها استفاده کرد.

سجادیان در پایان تصریح کرد: فرماندهی انتظامی فارس برای اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی با الگو قرار دادن سیره پیشوایان دین، آرمان‌های انقلاب اسلامی، فرامین مقام معظم رهبری و سیاست‌ها و تدابیر فرماندهی ناجا همواره در تلاش برای حفظ و ارتقای امنیت است.

به گزارش فارس، همایش علمی «استان فارس، نظم و امنیت» امروز و فردا  در شیراز در حال برگزاری است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول