اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک نویسنده اصفهانی:

فیلم‌سازان ایرانی قدم موثری در بیداری اسلامی برنداشته‌ا‌ند

خبرگزاری فارس: یک نویسنده اصفهانی گفت: مهم‌ترین موضوعی که در سینمای جهان به آن پرداخته می‌شود بیداری اسلامی است، اما فیلم‌سازان ایرانی قدم موثری در بیداری اسلامی برنداشته‌ا‌ند.

فیلم‌سازان ایرانی قدم موثری در بیداری اسلامی برنداشته‌ا‌ند

احمد فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فیلم‌سازان و دست‌اندرکاران فیلم‎ها و سریال‎های ایرانی باید پیش از دست به کار شدن به ساخت فیلم یک اتاق فکر تشکیل دهند، و تأثیرگذاری فیلم را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند.

وی افزود: سینما پس از این تحولات هم‌چون تئاتر به عنوان حرکت درونی مطرح نبود، بلکه با کمک تدوین، هنرمند می‎توانست در زمان و مکان دخل و تصرف کند و ضرباهنگ نماها را براساس داستان فیلم کاهش یا افزایش دهد.

یک نویسنده اصفهانی ادامه داد: ابتدا باید سینما را درک کرد و سپس به شناخت فیلم‎های آن پرداخت و باید دانست که سینما به دلیل عامه پسند بودن در معرض خطر قدرت‎هایی است که نمی‎توانسته آنها را کنترل کند.

وی بیان داشت: حوادث اخیر در جهان تحول شگرفی بر سینمای جهان گذاشته است که از آن به عنوان بیداری اسلامی یاد می‎شود، که برخی از کارگردانان ایران و هم‌چنین جهان را به فکر این واداشته است که فیلم‎هایی در این مورد بسازد.

فیاض تاکید کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی نیز از این امر استقبال کرده‎اند و این امر در کشورهایی که دولت‌مردان آن بر ضد اسلام و مسلمانان هستند، پرداخت به بیداری اسلامی دیده می‌شود، اما فیلم‌سازان ایران هنوز حرکت مثبتی در این جهت نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه هر فیلم خوب باید دارای ساختار خاص، کارگردانی، موسیقی متن مناسب، فیلم‌نامه و تدوین خوب باشد، گفت: فیلم‎های سینمایی در ناخودآگاه انسان ثبت می‎شوند، فیلم‌نامه‌های خوب و محتواگرا در سینمای ایران وجود ندارد، امروزه فیلم‎های ساخته شده توسط کارگردان‎ها تنها در قالب یک طرح و ایده ساده مطرح شده و بدون وقت گذاشتن و مطالعه به ساخت فیلم اقدام می‎کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول