احمد فیاض در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فیلمسازان و دستاندرکاران فیلمها و سریالهای ایرانی باید پیش از دست به کار شدن به ساخت فیلم یک اتاق فکر تشکیل دهند، و تأثیرگذاری فیلم را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند.
وی افزود: سینما پس از این تحولات همچون تئاتر به عنوان حرکت درونی مطرح نبود، بلکه با کمک تدوین، هنرمند میتوانست در زمان و مکان دخل و تصرف کند و ضرباهنگ نماها را براساس داستان فیلم کاهش یا افزایش دهد.
یک نویسنده اصفهانی ادامه داد: ابتدا باید سینما را درک کرد و سپس به شناخت فیلمهای آن پرداخت و باید دانست که سینما به دلیل عامه پسند بودن در معرض خطر قدرتهایی است که نمیتوانسته آنها را کنترل کند.
وی بیان داشت: حوادث اخیر در جهان تحول شگرفی بر سینمای جهان گذاشته است که از آن به عنوان بیداری اسلامی یاد میشود، که برخی از کارگردانان ایران و همچنین جهان را به فکر این واداشته است که فیلمهایی در این مورد بسازد.
فیاض تاکید کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی نیز از این امر استقبال کردهاند و این امر در کشورهایی که دولتمردان آن بر ضد اسلام و مسلمانان هستند، پرداخت به بیداری اسلامی دیده میشود، اما فیلمسازان ایران هنوز حرکت مثبتی در این جهت نداشتهاند.
وی با بیان اینکه هر فیلم خوب باید دارای ساختار خاص، کارگردانی، موسیقی متن مناسب، فیلمنامه و تدوین خوب باشد، گفت: فیلمهای سینمایی در ناخودآگاه انسان ثبت میشوند، فیلمنامههای خوب و محتواگرا در سینمای ایران وجود ندارد، امروزه فیلمهای ساخته شده توسط کارگردانها تنها در قالب یک طرح و ایده ساده مطرح شده و بدون وقت گذاشتن و مطالعه به ساخت فیلم اقدام میکنند.
انتهای پیام/خ20/ط4000