اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جشنواره سراسری شعر اشراق عنوان کرد

بهره‌گیری از شعر در ابلاغ پیام بیداری اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: در شرایط کنونی شعر می‌تواند در تبیین و ابلاغ بیداری اسلامی کارساز باشد و شعرای ما باید در این زمینه تفکر کرده و نسبت به سرودن شعر اهتمام داشته باشند.

بهره‌گیری از شعر در ابلاغ پیام بیداری اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی در مراسم اختتامیه جشنواره شعر اشراق که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با ابلاغ سلام مقام معظم رهبری خدمت شاعران فرهیخته حوزوی گفت: رهبر انقلاب دارای طبعی روان هستند و با وجود همه مسئولیت‌ها در اداره کشور جمهوری اسلامی که حقا توانسته‌اند این نظام را در دنیای پرتلاطم اداره کنند باز هم گاهی تراوشاتی از ایشان می‌شنویم که نشانگر ذوق والای ایشان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب یکی از مشوقان بزرگ باب شعر هستند و انصافا در این زمینه نقش اساسی دارند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به تعلیم، ترویج و بزرگداشت قرآن مجید تاکید بسیاری دارند اضافه کرد: در زمینه حفظ و قرائت کشور ما حرف اول را می‌زند و این به برکت تشویق‌ها و تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است.

محمدی‌گلپایگانی افزود: هر سال در نخستین روز ماه مبارک رمضان در حضور رهبر انقلاب جلسه‌ای تشکیل شده و قاریان به قرائت قرآن پرداخته و ایشان نیز در پایان نکات مورد نظر خود را بیان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در باب شعر نیز در شب نیمه ماه مبارک رمضان جلسه مفصلی با حضور شاعران برگزیده در محضر رهبر انقلاب برگزار می‌شود گفت: در این جلسه شاعران شعرهای خود را قرائت کرده و مقام معظم رهبری نیز در پایان نظرات و نقدهای خویش را بیان می‌کنند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه یکی از دلایل رشد شعر در کشور ما حمایت‌های رهبر معظم انقلاب است تصریح کرد: شعر در روح و سرشت انسان از گذشته‌های دور نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام به شعرا اهمیت بسیاری می‌دادند افزود: در غدیر خم نیز زمانی که امیرالمؤمنین به دست مبارک پیامبر به منصب امامت منصوب شدند اشعار بسیار زیبا و جالبی در این زمینه سروده شده است.

محمدی‌گلپایگانی گفت: در طول تاریخ بسیاری از بزرگان دینی نسبت به سرودن شعرهای مختلف اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علامه طباطبایی که آوازه او جهان را پر کرده شعر می‌سروده است ادامه داد: بنیانگذار انقلاب اسلامی با همه گرفتاری‌هایی که داشتند در سرودن شعر متبحر بودند و شعر «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم، چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم» از یادگارهای ایشان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب نیز از این نعمت برخوردار هستند افزود: طبع شعر اکتسابی نیست و باید پرورش پیدا کند و به بنده بشارت دادند که نخستین انجمن ادبی حوزه شکل گرفته که این اقدام بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: باید اشعار شاعری که شوق و مایه اولیه دارد به نقد گذاشته شده و صاحب‌نظران او را نقد کنند و باید ادبیات و اشعار بزرگ شعرای گذشته را خواند تا این ذوق پرورش پیدا کند.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به اینکه باید درباره مضامینی مثل انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی شعر سروده شود تاکید کرد: در شرایط کنونی شعر می‌تواند در تبیین و ابلاغ بیداری اسلامی کارساز باشد و شعرای ما باید در این زمینه تفکر کرده و نسبت به سرودن شعر اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مضامین مختلف با استفاده از شعر ماندگار می‌شود افزود: بهترین بیان برای انتقال مفاهیم ارزشمند دینی شعر است و امیدواریم که طلاب خواهر و برادر در این راه تلاش مضاعف داشته باشند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: همانگونه که امروز شاهد هستیم قرآن در کشور رایج شده است، در آینده نیز به همین مقدار باید شعر در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول