اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سنندج:

الحاق بحرین به عربستان برای جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سنندج طرح الحاق بحرین به عربستان را محکوم کرد و آن را از ترفندهای استکبار و آل‌سعود برای جلوگیری و ضربه زدن به بیداری اسلامی دانست.

الحاق بحرین به عربستان برای جلوگیری از گسترش بیداری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا امین راستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: تاکنون نظام سرمایه‌داری کشورهای استعمارگر و غربی نتوانسته به خواسته‌های مردم جواب دهد و به جز ذلت و خواری چیزی برای مسلمانان نداشته است.

امام جمعه موقت سنندج به تغییر سردمداران کشورهای عربی از بیداری اسلامی به ربیع‌العربی یا بهار آزادی اشاره کرد و گفت: این کشورها و سردمداران دیکتاتور آنها از بیداری اسلامی و موج در حال گسترش آن در منطقه ترس دارند و این بیداری و بصیرت مردم آنها را به نابودی و ذلت می‌کشاند.

ماموستا راستی تصریح کرد: تمام مسلمانان به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راهی جز دین اسلام نمی‌تواند نجات‌بخش و رهایی آنان از زیر سلطه و سیطره استکبار جهانی باشد چرا‌ که تنها این دین کامل آسمانی است که به تمام نیازهای مسلمانان پاسخ می‌دهد.

* الحاق بحرین به عربستان محکوم است

وی در ادامه به مسئله مهم الحاق کشور بحرین به عربستان سعودی اشاره کرد و افزود: این مسئله ترفند دشمنان اسلام و قرآن است که مردم مسلمان باید برای دفاع از حقوق خودشان بیدارتر از همیشه باشند و زیر سلطه این جیره‌خواران استکبار نروند.

امام جمعه موقت سنندج بیان کرد: همه ما مسلمانان به منظور حمایت از کشور بحرین و در راستای گسترش بیداری اسلامی این ادعای ننگین ایادی استکبار و آل‌سعود و شهادت بیش از 80 نفر از مردم مظلوم و مسلمانان بحرین را به شدت محکوم خواهیم کرد.

ماموستا راستی راهپیمایی نمازگزاران ایرانی در بعد از نماز جمعه امروز را ناشی از خشم و نفرت این ملت مسلمان از استکبار و آل‌سعود خواند و گفت: این مهم نشان می‌دهد که ایرانیان همواره از حق و اسلام دفاع کرده و مسیرهای انحراف را می‌بندند.

* مودت، رحمت و آرامش سه رکن اصلی استحکام خانواده‌هاست

امام جمعه موقت سنندج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سه رکن اصلی خانواده‌ها و استحکام در بین آنان از مودت، آرامش و رحمت به عنوان ارکان اصلی در استحکام بنیان خانواده‌ها نام برد.

ماموستا راستی بیان کرد: خانواده سالم زیربنای جامعه سالم است و اگر خانواده و بنیان آن ضعیف و ناسالم باشد جامعه نیز ناسالم و جرایم و بزهکاری در چنین جامعه‌ای فراوان خواهد بود.

وی یادآور شد: متاسفانه در جوامع امروزی اگر چه والدین اهل نماز و تکالیف اسلامی هستند اما در فرهنگ‌سازی برای انجام فرایض دینی در بین فرزندان چندان اهمیتی نمی‌دهند و همین امر موجب بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: حکومت اسلامی کشورمان برگرفته از حکومت الهی و اسلامی است که از دین مبین اسلام حمایت می‌کند و این بهترین فرصت برای بهره‌گیری از معنویات این دین الهی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

* رضایت خداوند در رضایت پدر و مادر است

ماموستا راستی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته با اشاره به تاکید قرآن کریم و احادیث نبوی بر احترام به پدر و مادر، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم بارها بر احترام و تکریم از پدر و مادر تاکید داشته و رضایت خداوند را در رضایت پدر و مادر دانسته است.

وی در پایان به چهار وظیفه مهم فرزندان در قبال پدر و مادر پس از وفات آنان اشاره کرد و گفت: انجام دعای خیر برای والدین، طلب مغفرت و بخشش از خداوند، وفای به عهد برای پدر و مادر و به جای آوردن صله ارحام با نزدیکان و دوستان والدین از مهم‌ترین این وظایف است.

نمازگزاران در پایان اقامه نماز جمعه طرح الحاق بحرین به کشور عربستان از سوی ایادی استکبار و آل‌سعود با برپایی راهپیمایی گسترده از جلو مسجد جامع تا میدان انقلاب سنندج این اقدام ننگین را به شدت محکوم کردند.

در این راهپیمایی نمازگزاران سنندج با دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل‌ سعود، مرگ بر انگلیس و هیهات من الذله، این اقدام قبیحانه کشور عربستان در الحاق کشور بحرین را به شدت محکوم کردند.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول