اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

مجتمع پزشکی، رفاهی ام.اس در زنجان کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس گفت: نخستین مرکز رفاهی، پزشکی بیماران ام.اس در شمال‌غرب کشور در آینده‌ای نزدیک در زنجان کلنگ‌زنی می‌شود.

مجتمع پزشکی، رفاهی ام.اس در زنجان کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اسماعیل رحمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از 300 بیمار ام.اس در استان زنجان شناسایی شده است، اظهار داشت: برای این افراد در جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس پرونده تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد بیماران ام.اس در استان زنجان بیش از افراد شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: تعداد بانوان مبتلا به ام اس دو برابر تعداد آقایان است.

مدیر عامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس با بیان اینکه بیماری ام.اس جمعیت جوان و فعال و مولد جامعه را درگیر می‌کند، ادامه داد: بیشتر افراد 20 تا 40 ساله به بیماری ام اس مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه هنوز علت‌های بیماری ام.اس شناخته نشده است، اضافه کرد: در مجموع در مناطق سرد و معتدل بیشتر از مناطق استوایی به بیماری ام.اس مبتلا می‌شوند.

رحمانی با تاکید بر اینکه رشد بیماری ام.اس باید 100 نفر در 100 هزار نفر باشد که در کشور ما تعداد مبتلایان بیشتر از این میزان است، تصریح کرد: این مسئله ضرورت توجه مسئولان را به بیماری ام.اس معطوف می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیماری ام.اس درمان قطعی ندارد، یادآور شد: این بیماری در همه سطوح جامعه مشاهده شده است و درمان آن شامل درمان آثار و عوارض بیماری و به صورت نگهدارنده است.

مدیر عامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس تصریح کرد: در سال گذشته حدود 100 میلیون تومان در بخش‌های فرانشیز دارویی، کلاس‌های آموزشی و تامین تجهیزات و لوازم بهداشتی، تامین سبد غذایی با توجه به اهمیت تغذیه و تشکیل کلاس‌های ورزشی همچون یوگا و شنا برای بیماران ام.اس در استان زنجان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه نخستین مجتمع پزشکی، رفاهی بیماران ام.اس در استان زنجان کلنگ‌زنی می‌شود، خاطر نشان کرد: این مجتمع نخستین مرکزی است که در منطقه شمال‌غرب کشور می‌تواند خدماتی را به بیماران ام.اس ارائه دهد.

رحمانی با تاکید بر اینکه زمینی به مساحت 4 هزار متر برای احداث واحدهای مرکز خدمات پزشکی و رفاهی بیماران ام.اس با پیگیری‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان اختصاص یافته است، اظهار داشت: زیر بنای این مجتمع 6 هزار متر پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: مجتمع خدمات پزشکی، رفاهی بیماران ام.اس در استان زنجان شامل بخش‌هایی چون بستری، پاراکلینیکی، کلینیک‌های تخصصی، فضاهای فرهنگی، رفاهی و ورزشی است.

مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس با اشاره به انتشار ویژه‌نامه ام.اس در استان زنجان اضافه کرد: نخستین گردهمایی بیماران ام.اس با حضور اقشار مختلف در استان زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول