اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان خبر داد

انجام 42 هزار مورد مایه‌کوبی علیه بیماری‌های دامی در کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان از انجام بیش از 42 هزار مورد مایه‌کوبی علیه بیماری‌های دامی در کنگان خبر داد.

انجام 42 هزار مورد مایه‌کوبی علیه بیماری‌های دامی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان محمد انبارکی مطلق در نشست مسئولان کنگان اظهار داشت: سازمان دامپزشکی نظارت بسیار دقیقی بر فعالیت‌های دامی در شهرستان دارد و در راستای پیشـگیـری، کنتـرل و مبـارزه علیـه بیمـاری‌هـای واگیـر و غیـر‌ واگیـر دامـی و مبـارزه علیـه بیمـاری‌هـای مشتـرک بیـن انسـان و دام تلاش بسیار زیادی انجام می‌دهیم.

وی افزود: نظارت کامل بر مواد خام دامی صادره و وارده به شهرستان توسط دامپزشکی این شهرستان انجام می‌شود و امیدوار هستیم در سالم‌سازی محیط موفق شویم.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان از برگشت 1.2 میلیون کیلوگرم محموله مواد خام در کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از یک‌هزار و یکصد خودرو، مواد خام دامی را به کنگان وارد کردند که حدود 10 درصد از خودروها با بیش از یک میلیون و 200 هزار کیلوگرم وزن برگشت داده شدند.

انبارکی مطلق اضافه کرد: 32 خودرو نیز که حامل 640 رأس دام قاچاق بودند، توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی از معدوم‌سازی 650 کیلوگرم از گوشت کشتارگاه‌های کنگان خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از ششصد و پنجاه کیلوگرم از گوشت‌های کشتارگاه‌های سنتی در شهرستان کنگان، پس از بازرسی معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کنگان اذعان داشت: نظارت بر کشتارگاه‌ها و اسکله‌های صیادی و کنتـرل و مبـارزه علیـه بیمـاری‌هـای انگـلـی خـارجـی و داخـلـی دام از جمله ماموریت‌های شبکه دامپزشکی کنگان است.

انبارکی مطلق از انجام بیش از 42 هزار مورد مایه‌کوبی علیه بیماری‌های دامی در کنگان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس آمار موجود طی یکسال گذشته بیش از 42 هزار و 700 مورد مایه‌کوبی علیه بیماری‌های واگیر و غیر واگیردار دامی در شهرستان انجام شد.

وی بیان کرد: مایه‌کوبی‌های صورت گرفته علیه بیماری‌هایی از جمله سیاه زخم، تب مالت، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی و هاری در گاو، گوساله، گوسفند، بز و سگ انجام شد.

انبارکی مطلق گفت: از همه توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت دام‌ها استفاده می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نمی‌دهیم.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول