اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام سازمان دامپزشکی خبر داد

بعضی پزشکان قربانی بیماری‌های قابل انتقال انسان و دام

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی و قائم مقام سازمان دامپزشکی گفت: بعضی از پزشکان قربانی بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام شدند.

بعضی پزشکان قربانی بیماری‌های قابل انتقال انسان و دام

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، محسن مشکات در آیین تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به نقش و جایگاه دامپزشکی اظهار داشت: دامپزشکی سه وظیفه اساسی دارد که یکی از آن‌ها بحث اقتصاد است و سهم این بخش در اشتغال‌زایی 23 درصد است.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم در بخش کشاورزی، دام و طیور است که با سرمایه گذاری 3.5 میلیارد ریال، در تولید ناخالص سهم 4.5 درصدی دارد.

مشکات تصریح کرد: به منظور تولید مواد پروتئینی باید اقداماتی توسط دامپزشکی در محافظت از دام در بخش‌های مختلف صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر نقش‌های دامپزشکی نقش بهداشت عمومی است و از یک هزار و 415 عامل بیماری‌زا انسانی 132 بیماری قابل انتقال بین انسان و حیوان است.

 مشکات بیان داشت: سازمان دامپزشکی باید با این بیماری‌ها مقابله کند و حتی بعضی از پزشکان قربانی این بیماری‌ها شدند و این امر بیانگر این است که دامپزشکی توام با سختی کار است.

معاون بهداشتی و قائم مقام سازمان دامپزشکی با اشاره به درخواست چارت تشکیلاتی اداره کل دامپزشکی جنوب استان کرمان و همچنین آزمایشگاه دامپزشکی ابراز داشت: در این مورد بخشی به عهده ما است که موظف هستم در همه استان‌ها، مرکزی با امکانات لازم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دامپزشکی ساماندهی کشتارگاه‌ها است‌، افزود: یک کشتارگاه اگر صنعتی باشد نه تنها محصولات سالم و بهداشتی دارد بلکه همه فرآورده‌های آن قابل بازیافت است.

مشکات با اشاره به شیوع بیماری تب کونگو در استان خراسان رضوی، اظهار داشت: این بیماری از طریق یک کارگر کشتارگاه منتقل شده است.

وی با اشاره به اقداماتی که برای پیشگیری از بیماری در گشتارگاه‌ها باید رعایت شود، گفت: از جمله مهمترین اقدامات این است که کشتارگاه شرایط بهداشتی لازم را داشته باشد و گوشت دام حداقل 24 ساعت در سردخانه نگهداری شود و سپس روانه بازار مصرف شود.

مشکات با اشاره به حمایت از 65 کشتارگاه صنعتی در کشور افزود: جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان می‌تواند از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت کند.

وی با اشاره به درخواست ایجاد مرکز تحقیقات دامپروری در جنوب استان کرمان، تصریح کرد: دامپزشکی اعتبارت ترویجی ندارد و کمتر در این زمینه وارد می‌شود.

 معاون بهداشتی و قائم مقام سازمان دامپزشکی بیان داشت: بیشترین تحقیقات در زمینه محصولات کشاورزی است و اگر در زمینه دامپروری کار تحقیقاتی و ترویجی انجام شود بسیاری از مشکلات در خصوص دام حل می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول