اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بیماری‌های خونی شایع‌ترین بیماری کودکان است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: هر فصلی بیماری‌های خاص خود را دارد، اما بیماری‌های خونی، آلرژی‌های فصلی و بیماری‌های کلیوی از شایع‌ترین بیماری‌های کودکان شناخته شده است.

بیماری‌های خونی شایع‌ترین بیماری کودکان است

مهرزاد معمارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پس از وقوع هر مرگ کودکی، جلسه‌ای در معاونت درمان برگزار و دلایل آن به طور مفصل تشریح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در درجه نخست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در درجه دوم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صلاحیت اعلام آمار مرگ و میر کودکان را در ایران و اصفهان دارند، ادامه داد: وضعیت مرگ و میر کودکان در اصفهان نسبت به 25 سال قبل بسیار کاهش یافته است و قابل مقایسه نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به این پرسش که چرا بیمارستان تخصصی اطفال امام حسین(ع) را پس از 20 سال در محدوده خروجی از شهر اصفهان ساختید، ادامه داد: سال‌ها پیش این زمین از سوی یک خیّر وقف شده و بنابر نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر ساخت این بیمارستان در مکانی که قابل توسعه و پیشرفت باشد منجر به ساخت این مرکز در این مکان شد. 

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تصمیم بر این بود که در این مکان مرکزی برای کنترل بیماری‌های عفونی ساخته شود، افزود: از آنجایی که تمام بیمارستان‌های داخل شهر اصفهان محدودیت فضا دارند و مکانی برای توسعه این بیمارستان‌ها نیست به همین دلیل بیمارستان کودکان خارج از محدوده شهر ساخته شد. 

معمارزاده به روگذر دو طبقه امام خمینی(ره) در نزدیکی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال از 120 بیماری که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند تنها 20 بیمار از استان اصفهان و مابقی از شهرهای اطراف ارجاع داده می‌شوند.

وی افزود: توسعه اصفهان از قسمت جنوب به طور کامل متوقف شده است و این در حالی است که اصفهان از بخش شمال قابل توسعه است و به همین منظور بیمارستان امام حسین(ع) در قسمت شمالی شهر اصفهان تعبیه شده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول