اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

افزایش مبتلایان به بیماری ام‌اس نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل انجمن بیماران ام‌اس استان مرکزی از افزایش نگران‌کننده تعداد مبتلایان به این بیماری در این استان خبر داد.

افزایش مبتلایان به بیماری ام‌اس نگران‌کننده است

مریم پیغمبرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: تاکنون یک‌هزار بیمار مبتلا به بیماری ام‌اس در این استان پرونده تشکیل داده‌اند که از این تعداد 706 نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی تصریح کرد: تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به طرز نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است که به منظور بررسی علل و عوامل این افزایش پیشنهاد راه‌اندازی مرکز تحقیقات ام‌اس استان به استانداری ارائه شد.

مدیرعامل انجمن بیماران ام‌اس استان مرکزی از اعلام موافقت استاندار با راه‌اندازی این مرکز خبر داد و افزود: در صورت اعلام موافقت نهایی دانشگاه علوم پزشکی این مرکز کار خود را با تحقیق در زمینه علل افزایش این بیماری در استان آغاز خواهد  کرد.

پیغمبرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احداث ساختمان انجمن بیماران ام‌اس گفت: این ساختمان با کمک‌ها و حمایت‌های مالی مسئولان و مردم نیکوکار استان هم‌اکنون در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که جا دارد از کمک‌‌های بسیار خوب مردم و مسئولان قدردانی کنیم چرا که استان مرکزی از نظر جذب کمک‌های مردم و مسئولان از استان‌های موفق کشور است.

وی با اشاره به افزایش قیمت داروهای بیماران ام‌اس ابراز داشت: در حالی که قیمت داروهای این بیماری افزایش یافته، اما در این استان با همکاری بیمه تامین اجتماعی داروها به صورت نیم‌بها در اختیار بیماران گذاشته می‌شود.

مدیرعامل انجمن بیماران ام‌اس استان مرکزی همچنین از راه‌اندازی شعبه بیماران ام‌اس در شهرهای محلات، دلیجان و ساوه خبر داد و عنوان کرد: به زودی در شهرهای خمین و شازند نیز شعبه بیماران ام‌اس راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل انجمن بیماران ام‌اس استان مرکزی به عنوان بیمار نمونه ام‌اس جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون جهانی ام‌اس معرفی شده است.

شماره حساب 0205608009001 بانک ملی شعبه امام خمینی (ره) نیازمند کمک‌های خیرخواهانه مردم نوع‌دوست استان مرکزی برای کمک به بیماران ام‌اس است.

انتهای پیام/ن۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول