اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

جدایی ایران و بحرین حاصل توطئه شاه با کشورهای غربی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: جدایی بحرین از ایران طی توطئه و زد و بند سیاسی شاه ایران با کشورهای غربی صورت گرفت.

جدایی ایران و بحرین حاصل توطئه شاه با کشورهای غربی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت‌الاسلام رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهر اظهار کرد: محمدرضا پهلوی طبق قانون اساسی وقت ایران حق جداکردن بحرین از ایران را نداشت اما چون یک حکومت خودکامه بود، این کار را انجام داد.

وی با اشاره به تحت‌الاامر و نوکر آمریکا بودن شاه اضافه کرد: یکی از دلایلی که شاه پیشنهاد جدایی بحرین از ایران را قبول کرد، همین امر بود.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه امروزه بحرین در وضعیت بسیار سرنوشت‌سازی به سر می‌برد، اضافه کرد: برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در مناطق مختلف این کشور زنگ‌های خطر را برای رژیم آل‌خلیفه به صدا در آورده است.

وی با اشاره به طرح الحاق بحرین به عربستان افزود: مطمئنا اگر این طرح الحاق در همین حد کم و تنها در مورد بحرین صورت بگیرد موجب تزریق انقلاب اسلامی بحرین به عربستان شده و آل‌سعود در عربستان با این کار به سقوط خود سرعت می‌دهد.

رحیمی در ادامه به مناسبت‌های هفته، به ویژه سوم خرداد که مصادف با میلاد پر برکت حضرت امام باقر(ع) است اشاره کرده و افزود: این روز بزرگ روز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت و ایثار و پیروزی است.

وی همچنین با اشاره به برخی از آیه‌های قرآنی در زمینه رعایت تقوای الهی اضافه کرد: ذکر رعایت تقوای الهی در آیه‌های قرآنی و روایات نقل شده از ائمه معصومان(ع) نشان از اهمیت این موضع در دین مبین اسلام است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول