اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

طرح الحاق بحرین به عربستان جنایتی نابخشودنی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در خوزستان طرح الحاق و اتحاد بحرین به عربستان را که در نشست اخیر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس مطرح شده، جنایتی نابخشودنی و غیر قانونی دانست و گفت: ملت بحرین تسلیم این طرح نمی‌شوند.

طرح الحاق بحرین به عربستان جنایتی نابخشودنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی مهدیه امام خمینی (ره) اظهار کرد: دولت آل خلیفه بداند که دوران ظلم و ستم کوتاه است و بدون تردید روزی نزدیک فرا می‌رسد که آنها از کرده خود پشیمان می‌شوند.

وی با بیان اینکه کاسه صبر ملت مسلمان ایران در مقابل ظلم‌های آل خلیفه و آل سعود لبریز شده است، تصریح کرد: ملت مسلمان بحرین پیروز است و هرچه بر سر حسنی مبارک و دیگر دیکتاتور‌ها آمد قطعاً بر آل خلیفه و آل سعود هم خواهد آمد.

امام جمعه اهواز با اشاره به بیزاری ملت بحرین از حکومت آل خلیفه تاکید کرد: براساس ابتدایی‌ترین حقوق مشروع ملت‌ها که مورد تأیید مجامع بین المللی است، هیچکس حق حکومت بر مردم را ندارد مگر اینکه خودشان آن را انتخاب کرده باشند، از این رو، آل خلیفه امروز حق حکومت بر ملت بحرین را ندارد.

موسوی جزایری ادامه داد: مطابق یکی از اصول مسلم دنیا، حقوق بشر و سازمان ملل، راهپیمایی مسالمت آمیز حق مردم است و هیچکس نمی‌تواند با آن مخالفت کند این در حالی است که هم اکنون در بحرین، راهپیمایی‌های مسالمت آمیز ملت شیعه و مسلمان این کشور را با فجیع‌ترین شکل و گلوله‌های آتشین پاسخ می‌دهند و روزانه ده‌ها نفر در این راهپیمایی‌ها شهید می‌شوند.

وی افزود: هم اکنون ده‌ها و صد‌ها نفر از ملت مسلمان بحرین حتی زنان و کودکان تحت فجیع‌ترین شکنجه‌های قرون وسطایی در زندان‌های بحرین به سر می‌برند و این مدعیان حقوق بشر سکوت اختیار کرده‌اند.

*آذربایجان اسلام ستیزی را متوقف کند

خطیب جمعه اهواز همچنین درباره اقدام جدید کشور آذربایجان گفت: این کشور در دام تهاجم فرهنگی اسرائیل و آمریکا گرفتار شده و اخیراً برنامه‌های اسلام ستیزی را آغاز کرده است که درشان و مناسب یک کشور اسلامی با 92 درصد شیعه و 95 درصد مسلمان نیست.

موسوی جزایری افزود: در برنامه جدیدی با هدایت آمریکا و اسرائیل قرار است رژه گروهی همجنس‌بازان در آذربایجان اجرا شود که از این کشور مسلمان می‌خواهیم این برنامه ضد اسلامی را منتفی کند و نگذارد چنین لکه ننگی دامن آن‌ها را آلوده کند.

*فتح خرمشهر معجزه بود

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های امروز به سالگرد حماسه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس سال 1361 اشاره کرد و گفت: در آن شرایط جنگ در حالی که تمام دنیای کفر پشتیبان صدام بودند، رزمندگان ما با توکل بر خدا، عزم راسخ وایمان قوی دل به دریای دشمن زدند و این معجزه نصیب ما شد.

امام جمعه اهواز از مسئولان استان وبه ویژه شهرستان خرمشهر درخواست کرد در کنگره ملی امیران و سرداران شهید خرمشهر که در روزهای یکم تا سوم خرداد در این شهر برگزار می‌شود با شکوه شرکت کنند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول