اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرم‌دره:

ارتقای سلامت از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره بحث سلامت افراد را یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه‌یافتگی کشور و توجه جدی به ارتقای بخش سلامت عنوان کرد.

ارتقای سلامت از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌دره، رحیم نوری‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: این شعار هم بُعد تولید و هم بُعد اشتغال را با بهره‌گیری از سرمایه ایرانی در بر می‌گیرد که امیدواریم تبلور این مسئله اساسی را در 24 خرداد ماه سال جاری و در همایش روزی برای خرم‌دره شاهد باشیم.

وی افزود: چرا که رویکرد این همایش متضمن بهره‌مندی از سرمایه ایرانی و تحکیم پایه‌های اشتغال در سطح منطقه است.

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به توجه دولت به بحث کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین ساختار اقتصادی کشور است که تشکیل ستاد توسعه بخش کشاورزی شهرستان گامی روبه جلو و فرآیند محور بوده که هدف اصلی آن ایجاد اشتغال و کاهش اتکا و وابستگی به درآمد حاصل از فروش نفت است.

وی افزود: تشکیل ستاد توسعه کشاورزی و تفویض اختیار به سطوح محلی و تزریق اعتباری بالغ بر 90 میلیارد ریال به شهرستان از 196 میلیارد استانی نشان از عزم جدی تصمیم‌گیران سطوح کلان برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرستان است.

نوری‌پور اضافه کرد: چرا که تصمیم‌های ستاد به منزله اجرای نص صریح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ارسالی بوده که در این راستا بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی تسهیلات درخواستی صاحبان طرح را که از ستاد معرفی می‌شوند، با کمترین وقفه و کوتاهترین زمان ممکن پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر هیچگونه دغدغه‌ای برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی وجود ندارد، گفت: چراکه دولت تضمین خرید کالای تولید را همگام با مراحل کاشت و داشت و برداشت از کشاورزان می‌کند.

فرماندار شهرستان خرم‌دره در ادامه با اشاره به طرح پزشک خانواده بحث سلامت افراد را یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه‌یافتگی کشور و توجه جدی به ارتقای بخش سلامت عنوان کرد.

وی اظهار داشت: این طرح را می‌توان با فرهنگ‌سازی مناسب و ایجاد بستر فرهنگی و اجتماعی عملی ساخت که در این زمینه نقش شبکه بهداشت و درمان واضح و تعریف شده است.

نوری‌پور در ادامه به اهمیت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر  اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم در این روز شاهد برنامه‌های فرهنگی و افتتاح پروژه‌های عمرانی تاثیرگذار و قابل قبول در سطح شهرستان باشیم.

وی با قدردانی از حضور 80 هزار نفری مردم در همایش پیاده‌روی خانوادگی، این امر را مایه نشاط و تعالی مردم شهرستان در اهمیت دادن به بعد ورزش همگانی قلمداد کرد.

فرماندار خرم‌دره در ادامه با بیان اینکه این فرمانداری در سال جهاد اقتصادی به عنوان فرمانداری برتر انتخاب شد، عنوان داشت: در بخش اشتغال با پوشش مناسب از میزان تعهد 2 هزار و 660 نفری به 4 هزار نفری رسیدیم که با رشد خوبی روبرو بودیم و امیدواریم در سال جاری زمینه‌های رشد اشتغال بیش از پیش فراهم شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول