اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار زنجان تاکید کرد:

شکسته شدن انحصارها با ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به لزوم وارد کردن بخش خصوصی به بخش سلامت گفت: وارد شدن بخش خصوصی موجب شکسته شدن انحصارها و دسترسی آسان مردم به خدمات پزشکی می‌شود.

شکسته شدن انحصارها با ورود بخش خصوصی به حوزه سلامت
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از رویکرد توسعه‌ای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تقدیر کرد و اظهار داشت: توسعه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم به نفع استان و هم به نفع نیازمندان به خدمات پزشکی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به توفیقات چشمگیر به دست آمده برای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: یک بعدی نگریستن توسط مدیران دانشگاه‌های علوم پزشکی از آسیب‌های مدیریت در دانشگاه‌ها محسوب می‌شود.
استاندار زنجان درگیری تخصصی و آموزشی مسئولان در دانشگاه‌ها را در برخی موارد موجب غفلت از ظرفیت‌های توسعه‌ای دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: باید مواظب این چالش‌ها بود تا مشغولیت‌های تخصصی و آموزشی موجب عقب ماندگی در بخش توسعه ظرفیت‌های استان نشود.
وی با تاکید بر مهم بودن آموزش و تخصص در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مدیریت مجموعه هم در راستای توسعه بسیار مهم است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به مشکلات مطرح شده از طرف مسئولان توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی گفت: چرا این همه مشکل را بر روی هم انبار کرده‌اید.
این مسئول تاکید کرد: تجربه ثابت کرده است که در اغلب موارد نامه‌ نگاری جواب نمی‌دهد و مشکلات پیش روی توسعه باید به صورت حضوری پیگیری شود.
استاندار زنجان عدم استقبال از ظرفیت‌های ایجاد شده برای توسعه استان زنجان را از مزایای برخی مدیران استان زنجان اعلام کرد و افزود: از هر فرصتی برای توسعه استان زنجان استفاده بهینه کنید.
وی اضافه کرد: نوع استقبال از فرصت‌ها برای توسعه استان زنجان باید تغییر کند تا روند توسعه‌ استان زنجان به اکمال انجام شده، سرعت رشد استان تسریع شود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به نیمه کاره بودن برخی ظرفیت‌های موجود در صنعت سلامت استان زنجان تصریح کرد: این ظرفیت‌های چندین سال رها شده می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به اتمام رسیده و به توسعه استان زنجان کمک شایان توجهی بکند.
وی موقعیت جغرافیایی استان زنجان را برای توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش سلامت بسیار مهم عنوان و تاکید کرد: هر گونه سرمایه گذاری در این بخش توجیه پذیر است.
استاندار زنجان بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بخش سلامت تاکید کرد و ادامه داد: از دیدگاه افراد خارج از سیستم برون سپاری در امور پزشکی بسیار کند پیش می‌رود.
این مسئول یادآور شد: از نظر فعالان در امور پزشکی فضای برون سپاری در علوم پزشکی استان زنجان بسیار بسته است.
رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه باید زمینه واگذاری مجوزها بر طبق استانداردها به فعالان خصوصی بخش سلامت به صورت مطلوبی فراهم شود، اضافه کرد: این به معنای بی حساب و کتاب عمل کردن در این زمینه نیست، چرا که هستند افرادی که از این موارد سوء استفاده می‌کنند.
وی تاکید کرد: ورود افراد جدید در بخش سلامت موجب شکسته شدن انحصارها و دسترسی آسانتر مردم به خدمات پزشکی می‌شود.
استاندار زنجان توجه جدی به بخش بیماری‌های خاص را از دیگر مواردی اعلام کرد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه دادن مجوز به فعالان خیر در بخش بیماری‌های خاص موجب حل مشکل آنها نمی‌شود، بلکه آنها اغلب در گیر و دار بروکراسی اداری گیر می‌افتند، افزود: امور مربوط به فعالان در عرصه بیماری‌های خاص پیگیری شود تا امور پیش برود.
رئوفی‌نژاد با اشاره به مطرح بودن زمین به عنوان مشکل برای فعالیت‌های خیران گفت: نمی‌دانم چرا همیشه این مشکل مطرح نمی‌شود، در حالی که زنجان مشکلی به نام زمین ندارد.
وی با اشاره به مشکل مطرح شده برای ساخت و سازهای انجام شده توسط مسکن و شهرسازی ادامه داد: این مشکلات توسط مدیران مربوط بررسی و حل شود چرا که برای من قابل قبول نیست که ساخت‌و‌سازهای انجام شده بلافاصله احتیاج به تعمیرات مجدد داشته باشد.
شایان ذکر است، این دیدار که در محل دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان انجام شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، رئیس دانشکده داروسازی و معاون دانشگاه علوم پزشکی اقدام به ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه کرده و مشکلات را مطرح کردند که استاندار زنجان قول رفع آنها را داد.
همچنین استاندار و هیئت همراه در ادامه از بخش‌های مختلف دانشکده داروسازی دیدن کردند که در این بازدید آنچه که به چشم می‌آمد، منحصر به فرد بودن دستگاه‌های موجود در این دانشکده بود.
هیئت همچنین از ساختمان نیمه کاره دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی نیز که قرار است در خرداد ماه سال آینده به اتمام برسد بازدید کرد.
شایان ذکر است، دو سال است که در دانشگاه علوم پزشکی دانشجوی دندان‌پزشکی پذیرفته می‌شود، ولی از ظرفیت مکانی دانشکده پزشکی برای آموزش آنها استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول