اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر بهداشت:

30 درصد تولید علم کشور از بخش سلامت است

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 30 درصد تولید علم کشور از بخش سلامت است.

30 درصد تولید علم کشور از بخش سلامت است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، علیرضا یعقوبی گلوردی جمعه شب در اجتماع پزشکان و داروسازان بهشهر و گلوگاه اظهار داشت: تعداد تحصیلکرده‌های بهشهر خیلی بالاست و در بیشتر دانشگاه‌های معتبر دانشجویان این شهر کرسی‌های علمی بالایی دارند.
وی اظهار امیدواری کرد روزی در جایگاهی قرار بگیریم که بهشهر به یک شهر دانشگاهی و تولید علم تبدیل شود به شرطی که این رسالت را بپذیریم.
قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه پزشکان کشورمان با وجود مشکلات فراوان بهترین پزشکان دنیا هستند، خاطرنشان کرد: این موضوع یکی از بهترین شاخصه‌های رو به رشد است که دنیا روی آن حساب باز می‌کند و کشور ما الگوی منطقه است و شاخصه‌های منطقه‌ای ما بسیار بالا است.
یعقوبی با اشاره به اینکه 9 درصد منابع مالی کشور برای تولید علم به بدنه سلامت اختصاص دارد، تصریح کرد: با این منابع مالی بیش از 30 درصد تولید علم مربوط به مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و تیم‌های سلامت است یعنی با منابع مالی اندک بیشترین بهره‌وری را داریم و سهم بخش سلامت در مقالات علمی و علوم جدید مهم و ستودنی است.
 
* اخلاق حرفه‌ای را رعایت کنیم
یکی دیگر از چهره‌های ماندگار بهشهر که هم اکنون استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد و یکی از جراحان چشم است در ادامه به فاکتورهای موفقیت انسان و لزوم رعایت اخلاق حرفه‌ای اشاره کرد.
میرنبی موسوی برقراری ارتباط اجتماعی را فاکتور اصلی عنوان کرد و گفت: پزشکان به خاطر موقعیت شغلی بیشترین ارتباط را با مردم دارند و برخورد خوب و انسانی همراه با رعایت معیارهای اخلاقی انسان را به سرمنزل مقصود نزدیک‌تر می‌کند.
وی افزود: تلاش و داشتن بینش و آگاهی وسیع، مدیریت و رهبری و گره گشایی از کار مردم دیگر فاکتورهای موفقیت انسان است.
این استاد دانشگاه از روزهایی گفت که در شهرستان بهشهر تنها یک بیمارستان شیر و خورشید بود، فقط یک متخصص داخلی وجود داشت، بعضی وقت‌ها جراح نبود و اگر هم بود علاوه بر کار خودش، کار ارتوپدی هم انجام میداد و هم جراح زنان و زایمان و هم پزشک گوش و حلق و بینی بود و دکتر علیزاده‌ای بود که همه کارها را انجام می‌داد.
وی ادامه داد: ولی اکنون تابلوهای بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب پزشکان عمومی و متخصص و فوق تخصص در خیابان‌ها می‌درخشند.
موسوی با بیان اینکه کار در شهرهای کوچک بسیار سخت است، خطاب به پزشکان اذعان داشت: رفاقت، انصاف، مشارکت و مشاوره و مهربانی با یکدیگر لازمه پیشرفت و ترقی است و از اینکه به گره‌گشایی از مشکلات سلامت شهروندان می‌پردازید و این شهر را برای خدمت برگزیده‌اید جای بسی قدردانی است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول