اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مرکز اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران:‌

اخلاق مهم‌ترین استراتژی حرفه‌ای واحدهای موفق جهان است

خبرگزاری فارس: عضو مرکز اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران گفت:‌ رسیدن به اخلاق حرفه‌ای جز در شرایطی که اخلاق مهم‌ترین استراتژی یک واحد تولیدی باشد، امکان‌پذیر نیست.

اخلاق مهم‌ترین استراتژی حرفه‌ای واحدهای موفق جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین امیر شجاعی ظهر امروز در همایش "اخلاق حرفه‌ای الگوی ایرانی و اسلامی کار" که در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، اظهار کرد:‌ اخلاق واژه‌ایست که در ذهن‌ها روان است و کمتر کسی است که روزانه با این کلمه سر و کار نداشته باشد.

شجاعی گفت:‌ همه ما هر روز بارها از واژه اخلاق استفاده می‌کنیم و این واژه در کلمات روزمره ما نهادینه شده اما کمتر پیش می‌آید که به معنای واقعی این کلمه بپردازیم، چیزی که امروز با آن سروکار داریم فاصله زیادی با اخلاق حرفه‌ای مد نظر ما دارد.

اخلاق حرفه‌ای متمایز از اخلاق عمومی است

وی با ذکر نمونه‌هایی اخلاق را از نظر واژگانی تعریف کرده و گفت:‌ ما هنوز نتوانسته‌ایم اخلاق را از اخلاق حرفه‌ای تمایز دهیم و این در حالی است که اخلاق حرفه‌ای امری متفاوت از اخلاق روزمره است، البته شباهت‌های فراوانی در این دو مورد وجود دارد اما در اصل می‌توان اخلاق حرفه‌ای را بخشی از اخلاق دانست.

عضو مرکز اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران با اشاره به اینکه امروزه اخلاق حرفه‌ای از دیدگاه برخی از میان رفته است، گفت: ما باید بدانیم کار اخلاق حرفه‌ای می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت‌های بعدی یک مؤسسه یا واحد باشد به طوریکه می‌توان موفقیت‌های شرکت‌های بزرگ را از اخلاق حرفه‌ای مناسب دانست.

افزایش بهره‌وری نتیجه اخلاق حرفه‌ای است

شجاعی افزایش بهره‌وری را یکی از مهم‌ترین فواید اخلاق حرفه‌ای دانست و عنوان کرد:‌ رسیدن به بهره‌وری بالا از جمله فوایدی است که می‌توان در راستای اخلاق حرفه‌ای به آن دست یافت همانطور که می‌دیدیم واحدهای کاری موفق در گذشته از بهره‌وری‌های بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: برتری رقابتی، تبدیل تهدید به فرصت، مدیریت مناسب و افزایش هم‌افزایی در محیط کار از جمله فوایدی است که در سایه استفاده از اخلاق حرفه‌ای حاصل می‌شود.

برتری رقابتی محصول اخلاق حرفه‌ایست

عضو مرکز اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران اذعان کرد:‌ وقتی اخلاق حرفه‌ای در سازمانی حاکم شود، می‌توان به وضوح شاهد تفاوت این سازمان و مؤسسه با مؤسسات مشابه بود به طوریکه اخلاق حرفه‌ای به عنوان یک عامل موفقیت و برتری را در رقابت‌های کاری به وجود می‌آورد.

شجاعی توضیح داد:‌ تبدیل کردن مشکلات به فرصت‌ها نیز یکی دیگر از فواید اخلاق حرفه‌ایست و فردی که در زمان کار با مشکل و تهدید مواجه می‌شود، می‌تواند تأثیر اخلاق حرفه‌ای را در این بحث به وضوح مشاهده کند که تهدید با برنامه‌ریزی درست اخلاق حرفه‌ای به یک فرصت تبدیل می‌شود.

وی افزایش هم‌افزایی را از دیگر فواید اخلاق حرفه‌ای نام برد و بیان کرد:‌ امروزه دانشمندان جهان موفقیت‌ها را در افزایش هم‌افزایی می‌دانند که می‌شود با اخلاق حرفه‌ای به آن دست یافت.

تصور ناقص از اخلاق حرفه‌ای به کار لطمه وارد می‌کند

عضو مرکز اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران گفت: تصور ناقص و نادرست ما از اخلاق حرفه‌ای سبب می‌شود که با وجود تلاش‌های فراوان نتیجه مطلوب حاصل نشود و این سبب می‌شود که عده‌ای اخلاق حرفه‌ای را بی‌اثر می‌دانند در حالی که کار این افراد، تنها اخلاق حرفه‌ای نیست.

شجاعی ادامه داد:‌ تنها راه رسیدن به شناخت درست از اخلاق حرفه‌ای و البته اخلاق حرفه‌ای متناسب، برگزاری چنین همایش‌ها و دوره‌های آموزشی است که بتواند اخلاق حرفه‌ای را در قالبی ایرانی و اسلامی به کارگران و کارفرمایان ارائه دهد و آن زمان است که می‌شود نتیجه واقعی این اخلاق را در واحدها مشاهده کرد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول