اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

تنوع‌بخشی و بازارپسندی در تولیدات مشاغل خانگی لحاظ شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به سیاست‌های موفق کمیته امداد در امر اشتغال گفت: تنوع‌بخشی و بازارپسندی در تولیدات مشاغل خانگی و طرح‌های اشتغالی لحاظ شود.

تنوع‌بخشی و بازارپسندی در تولیدات مشاغل خانگی لحاظ شود

محمد الفونه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ایجاد تنوع در نوع شغل‌های ایجاد شده در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه طرح‌های اشتغال‌زایی کمیته امداد و مشاغل خانگی امری ضروری است که باید در کنار زحماتی که مسئولان در این رابطه متقبل می‌شوند، دیده شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد افزود: بازارپسندی و بازارسنجی نیز از مسائل مهمی هستند که در کنار ایجاد تنوع در تولیدات طرح‌های اشتغالی و مشاغل خانگی باید به آن توجه شود.

الفونه اضافه کرد: این درست است که ما اکنون با خیل عظیم بیکاران و متقاضیان شغل مواجه هستیم ولی این به معنای ایجاد شغل به هر قیمتی نیست.

وی در توضیح این مطلب گفت: باید به دنبال شغل‌های مولد و پایدار باشیم که بخشی از نیازهای مردم و جامعه را برطرف و موجب درآمدزایی می‌شود.

 

*همه دستگاه‌ها در امر اشتغال با کمیته امداد همراه شوند

الفونه تصریح کرد: برای توفیق در این مهم ابتدا باید نیازهای مردم و جامعه را شناسایی کرد.

مقام ارشد اجرایی در شهرستان بویراحمد با تقدیر از کمیته امداد برای ورود به موضوع اشتغال بیان داشت: حقیقتا طرح‌های اشتغالی این نهاد می‌توانند الگویی مناسب از کسب و کار باشند که لازم است در این راه همه مسئولان و دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها با کمیته امداد و اشتغال همراه باشند.

الفونه گریزی به دوران قبل از انقلاب زد و گفت: در قبل انقلاب بیشتر جمعیت ما روستایی بوده و مردم قادر به گذران زندگی روزمره خود نبودند ولی اکنون جمعیت روستایی و شهری ما در این استان متعادل شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط بود که کمیته امداد به داد مردم رسید و اگر چه هنوز هم بخش زیادی از مردم قادر به تامین نیازهای روزمره خود نیستند و همچنان به کمک‌ها و حمایت‌های این نهاد حمایتی نیاز است، ولی انتخاب سیاست توانمندسازی کمیته امداد نسخه مناسبی برای رفع نیازهای مردم و عدم وابستگی آن‌ها به کمک‌ دیگران است.

فرماندار بویراحمد تاکید کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که مردم ما خود زندگی‌شان را اداره کنند زیرا دیگر استمرار کمک‌ها به صورت دائمی صلاح نیست.

الفونه، نظارت‌های قبل، حین و بعد از اجرای یک طرح در کمیته امداد را رمز توفیق سیاست اشتغال‌زایی این نهاد خواند و ابراز داشت: وقتی تسهیلات بسته به توان افراد، استعداد آن‌ها و در نظر گرفتن سایر شرایط به صورت هدفمند ارائه شود بدون شک منجر به تولید می‌شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول