اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی:

دانشگاه‌ها بستر تولیدات نرم‌افزاری را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در استان، گفت: دانشگاه‌ها بستر لازم برای تولیدات نرم‌افزاری را فراهم کنند.

دانشگاه‌ها بستر تولیدات نرم‌افزاری را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی، رضا شاهین‌فر با اشاره به اینکه قشر دانشجو مخاطبان اصلی نمایشگاه‌های دیجیتال هستند، اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی علاوه بر آگاه‌سازی مردم، می‌تواند برای قشر دانشجو این الگوسازی را داشته باشد که او هم می‌تواند نرم‌افزار تولید کند.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و معرفی چهره‌های برتر در این نمایشگاه موجب الگوسازی و مشخص‌شدن فرآیند تولید نرم‌افزار برای افراد می‌شود.

شاهین‌فر همچنین به فعالیت کم‌رنگ دانشجویان در حوزه تولید نرم افزار اشاره و تصریح کرد: دانشگاه‌های ما بسترهای لازم برای ورود دانشجویان به حوزه فناوری و اطلاعات را فراهم نکرده‌اند و در این حوزه خلاء زیادی وجود دارد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز دیدگاهی که در میان دانشجویان وجود دارد دیدگاه کارآفرینی نیست و نگاه دانشجویان برای تولید نرم‌افزار صرفاً پروژه و پایان‌نامه‌های دانشجویی است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌شمالی تاکید کرد: دانشگاه باید فضایی فراهم کند تا دانشجویان بتوانند با ادارات و مراکز علمی ارتباط داشته باشند و به صورت مستقیم در روند تولید نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتال قرار بگیرند.

دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خراسان‌شمالی از 25 تا 29 اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برای بازدید عموم دایر می‌شود.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول