اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران:

شرکت‌های صنعتی قدیمی تأمین‌ کننده استقلال تولید ملی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران گفت: تولید ملی مسئله مهمی در ایران است که امسال نیز هم‌راستا با شعار رهبری جایگاه ویژه‌ای یافته و برای رسیدن به این منظور تنها شرکت‌های صنعتی قدیمی تأمین کننده استقلال تولید ملی نمی‌شود.

شرکت‌های صنعتی قدیمی تأمین‌ کننده استقلال تولید ملی نمی‌شود

روزبه پیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: امروز مهندسان بسیاری در تمام حوزه‌های صنعت وجود دارد اما اینکه چند درصد از این افراد آشنا به علم مدیریت کارآفرینی هستند، مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه تنها با تاسیس شرکت‌های جدید صنعتی می‌توان قدم بزرگی در زمینه تولید ملی برداشت، افزود: در حال حاضر شرکت‌های صنعتی بزرگی هم‌چون فولادمبارکه، ذوب‌‌آهن در کشور وجود دارند که با وجود چنین شرکت‌هایی نمی‌توان در حوزه تولید ملی به استقلال رسید.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، آموزش مدیریت را در سطح جهان ویژه و با اهمیت خواند و تصریح کرد: به راحتی نمی‌توان گفت که مهندسان ایرانی چند درصد مدیر هستند که این مسئله چالش اصلی و پیش روی صنعت و کارآفرینی است.

وی در ارتباط با جایزه پیروز که هر ساله به کارآفرینان برتر کشور داده می‌شود، ادامه داد: در طول برگزاری سالانه جشنواره کارآفرین شیخ‌بهایی در اصفهان، هر ساله جایزه پیروز به برترین‌های کارآفرینی داده می‌شود که در سال‌های گذشته به سه مقام برتر به ترتیب 5 میلیون تومان، 3 میلیون و 2 میلیون تومان اهدا می‌شد.

پیروز با اشاره به اینکه از امسال تنها به برترین کارآفرین نزدیک به 20 میلیون تومان داده می‌شود، اظهار داشت: بسیاری از شرکت‌های صنعتی که در جشنواره شیخ بهایی شرکت می‌کنند نوپا هستند و با اینکه از نظر فنی بسیار قوی عمل کرده‌اند، اما به دلیل منابع محدود مالی و به خاطر اینکه آشنا به علم مدیریت کارآفرینی نیستند در تبدیل‌سازی به یک فعالیت تجاری مشکل دارند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران اضافه کرد: نقش کارآفرینان در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی است که تنها با سرمایه‌گذاری و حمایت از کارآفرینان نوآور می‌توانیم به توسعه صنعتی و تولید ملی دست یابیم که جایزه پیروز هم در این راستا شکل گرفت.

وی که عضو هیئت داوران جشنواره شیخ‌بهایی اصفهان بود، گفت: در ایران مشکلات بسیاری در پیش روی کارآفرینان و تولیدکنندگان است و محدودیت‌هایی در کشور برای آنها وجود دارد که سعی شده مشکلات مالی آنها را به حداقل برساند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول