اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

دستگاه‌های فرهنگی به مقوله بی‌حجابی ورود پیدا کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه نکا گفت: بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه اسلامی از بانوان و مردان پذیرفته شده نیست و باید دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در این راستا به درستی وارد شوند.

دستگاه‌های فرهنگی به مقوله بی‌حجابی ورود پیدا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی ظهر امروز در همایش تجلیل از مربیان قرآنی در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی نکا افزود: جامعه‌ای که به قرآن مسلح باشد هیچ آسیبی بر او کارساز نیست و بر تمام ناملایمات نائل می‌آید.

وی بیان داشت: قرآن در جامعه اسلامی باید در راس امور باشد و عمل به قرآن در دستور کار فردی و اجتماعی قرار گیرد.

امام جمعه نکا اضافه کرد: الهی بودن و نقش دین در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران از عوامل مؤثر و تاثیرگذار بود و انقلاب اسلامی با توسل به قرآن و اسلام و رهبری به این جایگاه رفیع در جهان رسید.

محمدی لایینی با بیان اینکه کم و کاستی‌های جامعه در برابر قرآن بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: باید در بخش روخوانی و فهم قرآن بیشتر از گذشته کار شود.

وی با اشاره به شخصیت وجود امام راحل اظهار داشت: امام خمینی (ره) با دارا بودن علم، حلم و بردباری موجب شد که ایران اسلامی را به پیروزی برسانند و دست کفر را از این سرزمین کوتاه کنند.

این مسئول بیان داشت: اکنون بیداری اسلامی جهان مدیون قیام امام راحل و انقلاب اسلامی ایران است و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

وی با تاکید بر امر حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: بی‌حجابی و بی‌بندوباری در جامعه اسلامی از بانوان و مردان پذیرفته شده نیست و باید دستگاه‌های متولی امور فرهنگی در این راستا به درستی وارد شوند.

امام جمعه نکا گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید توسط آحاد جامعه به عنوان اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد و در جامعه نهادینه شود تا ارزش‌های انقلاب، حجاب، فرهنگ دینی و خون شهدا پایمال نشود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نکا نیز در سخنانی با اشاره به وجود 20 موسسه و خانه قرآنی در نکا افزود: این موسسات نقش بسزایی در نهادینه کردن قرآن در بین آحاد جامعه دارند.

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی گفت: ما باید قرآن را با قرآن‌آموزان مانوس کرده که این حلقه اتصال بین قرآن و قرآن‌آموزان در طول زمان مستحکم‌تر و پررنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های قرآنی در جامعه از دغدغه‌های مهم ماست که در این راستا با تمام توان در جهت تبلیغ قرآن و فراگیر کردن آن تلاش می‌کنیم.

انتهای ‌پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول