اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران:

شاخص‌های فرهنگی در مازندران ارتقا یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خواستار ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان شد.

شاخص‌های فرهنگی در مازندران ارتقا یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمداسماعیل امامزاده صبح امروز در جلسه شورای اداری این نهاد با اشاره به تراکم بالای جمعیتی در استان مازندران به خاطر طبیعت زیبا و خدادادی آن، این استان را از استان‌های واقعا محروم در بسیاری از حوزه‌ها، به ویژه حوزه فرهنگ عنوان کرد و گفت: یکی از حوزه‌هایی که مازندران در آن دچار محرومیت است حوزه فرهنگ است و در کشور تقریبا جزو شش استان ته جدولی به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی هستیم.

وی گفت: فضای کتابخانه‌ای در شان مردم مازندران نیست چرا که رتبه پنجم در بخش امانت کتاب و رتبه هفتم در میزان مراجعین به کتابخانه‌ها، نشان‌دهنده رویکرد فرهنگی مردم استان است و لازم است برای جبران نقیصه‌ها نگرشی نو و جدید در مسئولان صورت بگیرد.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به اینکه در مازندران دغدغه‌های فرهنگی در اولویت نخست قرار ندارد، ابراز داشت: جلب مساعی مسئولان نیازمند ایجاد تحول ساختاری در حوزه فرهنگ و اندیشه است و در گام اول نوع نگرش مسئولان در سطح کشور باید عوض شده و نوع توجه به دستگاه‌ها در دیدگاه مسئولان تغییر کند.

امامزاده ادامه داد: از مشروطه به این طرف دستگاه‌های فرهنگی جزو دستگاه‌های خدماتی هستند و از آنجایی که دستگاه‌های خدماتی، فرهنگ مصرف را تداعی می‌کنند در اولویت نخست سهم‌بری بودجه قرار ندارند.

دبیر سند نهضت مطالعه مفید در استان، تلاش نخست مجموعه کتابخانه‌ها در سه سال اخیر را ارتقای جایگاه نهاد و دستگاه‌های برآمده از نهاد در استان عنوان کرد و گفت: نخستین خروجی این تلاش‌ها این بود که دبیری انجمن کتابخانه‌های عمومی به خود اداره کل و ادارات شهرستانی محول شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران عضویت رسمی اداره کل کتابخانه‌های مازندران در شورای برنامه‌ریزی استان در تمام کارگروهای تخصصی حوزه فرهنگ را از دیگر دستاوردهای کتابخانه‌های عمومی استان در سه سال اخیر عنوان کرد.

وی افزود: بر خلاف گذشته که عامل ذی‌حساب داشتیم، در حال حاضر خودمان ذی‌حساب داریم و خود اداره کل مستقیما وارد مبادله موافقتنامه شده و موافقتنامه هزینه‌ای مبادله می‌کند.

امامزاده خاطرنشان کرد: تلاش ما این بود که بتوانیم کتابخانه‌ها را در فرآیند فعالیت‌های فرهنگی استان دخیل کنیم به طوری که حضورشان مشهود باشد و این امر تا حدودی محقق شد چراکه مسئولان بعد از تشکیل کمیته یکی از مدعوین فعالشان کتابخانه‌ها است.

این مسئول فرهنگی در استان در پایان اذعان داشت: در حال حاضر این سومین سالی است که قبل از ورود به هر سال برنامه فرهنگی کتابخانه‌ها را در قالب جزوه‌ای ارائه می‌دهیم و برای استاندار، معاونین استاندار و ائمه جمعه می‌فرستیم تا در جریان برنامه‌های ادارات کتابخانه‌ها قرار بگیرند.

انتهای ‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول