اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان:

کار فرهنگی حرکت از سمت واقعیت به حقیقت است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان گفت: تنها شاخص حقیقت خداست و هر چه غیر از این باشد باطل است و کار فرهنگی حرکت از سمت واقعیت به حقیقت است.

کار فرهنگی حرکت از سمت واقعیت به حقیقت است

محمدباقر پیشنمازی پیرامون نشست با نمایندگان جامعه ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: هدف از این سفرها این است که افرادی که در ستاد اقدام به برنامه‌ریزی می‌کنند با خط مقدم در ارتباط باشند و بتوانند بدون واسطه حرف‌های خود را بزنند و در تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های خودشان بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: استانی مانند اصفهان با ظرفیت بالا می‌تواند مدل بسیار مناسبی برای استان‌های دیگر باشد و بسیار خوب بود که در این جلسه می‌توانستیم نخبگان بیشتری را شاهد باشیم.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان بیان داشت: وزارت ورزش و جوانان با ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت‌بدنی شخصیت جدیدی پیدا کرده و در این کار باید یک سلسله کارهای مشترک تعریف بشود و این نقطه مطلوبی نیست که فکر کنیم نیازی به ارتباط، گفت‌وگو و مشورت نداریم و در هر نقطه‌ای که قرار داشته باشیم می‌توانیم قدم‌های مطلوبی برداریم.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در اثرگذاری بر رفتار انسان تاکید کرد: در حوزه مسائل فرهنگی نگرش‌های گوناگون و متفاوتی وجود دارد و ما نمی‌توانیم کار فرهنگی را یک سلسله اقدامات تبلیغی بدانیم زیرا کار اصلی و اساسی در حوزه فرهنگ اثرگذاری بر رفتار انسان است.

پیشنمازی افزود: باید ببینیم تا چه حد بر رفتار انسان اثر گذاشته‌ایم و حلقه مفقوده ما چگونه رسیدن به این مهم است و به طور مثال با تشویق مردم به کتاب خواندن این تغییر رفتار انجام نمی‌شود.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: آنچه امروزه در برنامه‌های فرهنگی ما فراوان دیده می‌شود ارسال پیام‌های سمعی به جای پیام‌های بصری است در صورتی ‌که پیام‌های بصری تأثیرگذاری به مراتب بهتری نسبت به پیام‌های سمعی دارد که به طور نمونه می‌توان به نصیحت کردن اشاره کرد که تأثیرپذیری کمی دارد.

وی اضافه کرد: تنها شاخص حقیقت خداست و خدا و مسیر او حق است و هر چه غیر از این باشد، باطل است.

پیشنمازی در پایان به نقش مربیان در اثرگذاری بر ورزشکاران اشاره کرد و بیان داشت: در توسعه فرهنگ ورزش در میان ورزشکاران بالاترین اثرگذاری را مربیان دارند و می‌توانند تأثیر مطلوبی بر جوانان ورزشکار بگذارند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول