اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اصفهان:

خروجی فعالیت‌های فرهنگی در استان اصفهان‌ اندک است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به فعالیت 42 دستگاه فرهنگی در این استان گفت: بودجه‌های فرهنگی خوبی در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شود، اما خروجی فعالیت‌ها اندک است.

خروجی فعالیت‌های فرهنگی در استان اصفهان‌ اندک است

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه کارگروه فرهنگی استان اصفهان در کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: مدیران برای اجرای فعالیت‌های خود باید طرح عملیاتی بدهند و برای امور حوزه مدیریت خود منتظر دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها از مرکز نباشند.

وی افزود: ما دستگاه‌های اجرایی مدیران اپراتوری نیستیم که منتظر بمانیم تا ابلاغیه و دستوری وارد سیستم شود تا آن را اجرا کنیم.

رئیس کارگروه فرهنگی استان اصفهان یادآور شد: برای پیشبرد امور خود در عرصه فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن باید بر داشته‌های خود تکیه کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: ایده‌پردازی و استفاده از خلاقیت آن هم نه از موضع انفعال و ضعف بلکه از موضع قدرت و تکیه بر ظرفیت‌ها امری است که باید وارد مباحث فرهنگی شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت 42 دستگاه فرهنگی در استان اصفهان بیان داشت: بودجه‌های فرهنگی خوبی در حوزه‌های مختلف هزینه می‌شود، اما خروجی فعالیت‌ها اندک است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

این مسئول افزود: برای یافتن دلیل اینکه چرا با وجود صرف تلاش و همت زیاد در فرهنگ به گونه‌ای که برخی اوقات میزان فعالیت‌های روزانه فرهنگی بالای هفت ساعت است، اما خروجی کار مطلوب نظر نیست، باید آسیب‌شناسی کرد و مشکل را شناخت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان ابراز داشت: ما در استان اصفهان با این رویکرد قرارگاه جنگ نرم و قرارگاه فرهنگ را راه‌اندازی کردیم و امروز بعد از دو سال از آغاز فعالیت این بخش‌ها اتفاقات مهمی در استان رخ داده است.

اسماعیلی شهرستان کاشان را دارای ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و صنعتی قابل توجهی دانست و عنوان کرد: شهرستان کاشان در استان اصفهان به دلیل داشتن چنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی از این حیث از  16 استان کشور بالاتر است.

وی متذکر شد: اگر پیشتازی فرهنگی در استانی مثل استان اصفهان با سوابق درخشان فرهنگی و ظرفیت‌های بالقوه و یا قطب فرهنگی مثل شهرستان کاشان اتفاق نیافتد پس قرار است در کجا تحقق یابد و چه کسی می‌خواهد علمدار این بحث شود؟

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان به منظور حضور در نشست کارگروه مشترک فرهنگی و اجتماعی استان اصفهان و کاشان به این شهرستان سفر کرده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول