اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد:

ستاد اقامه نماز از فعالیت‌های مرتبط با احیای فرهنگ نماز حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد گفت: هرگونه فعالیت در راستای احیای فرهنگ نماز مورد حمایت ستاد نماز استان یزد قرار می‌گیرد.

ستاد اقامه نماز از فعالیت‌های مرتبط با احیای فرهنگ نماز حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام حسین نبی‌پور صبح امروز در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان اردکان اظهار داشت: هر گونه فعالیت فرهنگی، هنری و مذهبی که در راستای احیای فرهنگ نماز باشد، مورد حمایت ستاد نماز استان یزد قرار می‌گیرد.

وی افزود: ستاد اقامه نماز استان یزد از هرگونه فعالیت فرهنگی هنری و مذهبی که در راستای تبلیغ فرهنگ نماز باشد، حمایت مادی و معنوی می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، نماز را زیباترین جلوه عبادت خداوند توصیف کرد و اظهار داشت: تعامل و همکاری این ستاد با آموزش و پرورش به عنوان متولی فرهنگ و آموزش نسل آینده در شرایط کنونی لازم و ضروری است و به جاست نشست بعد با حضور تمامی مدیران دبیرستان‌ها و راهنمایی‌های شهرستان اردکان برگزار شده و نحوه گرایش بیشتر نوجوانان و جوانان به نماز مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

نبی‌پور همچنین با اشاره به مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در کشور تصریح کرد: ریشه تمامی مشکلات موجود کم توجهی به فریضه نماز و امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه نشان دهنده غفلت برخی از مسئولان و مردم است.

وی با معرفی شهرستان اردکان به عنوان یکی از مناطق نمونه در امر تکریم شعائر دینی با گرامیداشت یاد و نام بزرگانی چون آیت‌الله فکور و آیت‌الله بهجتی افزود: این بزرگواران با عملشان مردم را شیفته اسلام و دین خدا می‌کردند و در عصر پیچیده امروز نیز تنها زبانی که می‌تواند تاثیر عمیق نماز را به نسل امروز منتقل کند، زبان عمل است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد ادامه داد: برای به کارگیری این زبان نیاز به مهارت‌های الهی است که این مهارت‌ها از راه پرهیزگاری و تقوای الهی به دست می‌آید به گونه‌ای که چهره نمازی ایجاد می‌شود و با ایجاد چهره‌های نمازی تاثیر نماز به عنوان عمود خیمه دین در اجتماع به وضوح آشکار می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان اردکان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در شهرستان اردکان در سال گذشته به برنامه‌ریزی بیشتر در هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن این فریضه الهی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسین حاج اسماعیلی از تشکیل شورای نماز ادارات و مدارس در شهرستان اردکان خبر داد و مهم‌ترین وظیفه این شورا را برگزاری نمازجماعت، فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در ادارات و مدارس عنوان کرد.

حاجی اسماعیلی همچنین به احداث هشت خانه عالم در روستاهای شهرستان اردکان اشاره کرد و بیان داشت: چهار خانه عالم دیگر نیز در دست احداث است که امیدواریم با حمایت مسئولان استان و شهرستان در هر روستای بالای 10 خانوار یک خانه عالم ایجاد شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول