اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد

توجه به مهندسی فرهنگی در برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر

خبرگزاری فارس:‌ دبیرکل جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی توجه به مسئله مهندسی فرهنگی را از جمله رویکردهای این جمعیت دانست.

توجه به مهندسی فرهنگی در برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ظاهر رستمی ‌در همایش صلح از نگاه اسلام که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از 480 نفر از امدادگران هلال‌احمر به درجه رفیع شهادت نائل شدند، اظهار داشت:‌ امروز همه پیشرفت‌های نظام در عرصه‌های مختلف از برکت پایمردی رزمندگان اسلام و به برکت خون شهدا است.

وی با اشاره به اینکه صلح از تاریخی و قدیمی‌ترین آرمان‌های بشریت بوده است افزود: اسلام دین آرامش و فطرت است و نسبت به مسئله صلح که همراه با صمیمیت و مهربانی است اهتمام دارد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه درباره مسئله صلح در سیره ائمه اطهار نیز سخن گفته شده است تاکید کرد: مهم‌ترین سند صلح‌طلبی مسلمانان قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام بر هم‌زیستی، احترام متقابل، رعایت حقوق دیگران و تحقق عدالت تاکید دارد بیان داشت: در دین مبین اسلام صلح یک مسئله ظاهری نیست بلکه صلح در اسلام فرهنگی ریشه‌دار بوده و همه فعالیت‌های مسلمانان بر پایه صداقت استوار است.

رستمی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام همه شئون زندگی بشری را مدنظر قرار داده و برای همه آنها برنامه دارد اضافه کرد: جنگ‌طلبی در فرهنگ اسلام جایی ندارد و تا زمانی که به عدالت و قرآن کریم خدشه‌ای وارد نشود، مسلمانان وارد عرصه جنگ نمی‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر گفت: جمعیت هلال‌احمر در ارائه خدمات بشر دوستانه رنگ و مرز نمی‌شناسد.

دبیر کمیته ملی حقوق بشر دوستانه ایران با اشاره به حضور فعال جمعیت هلال‌احمر در جریان سیل پاکستان و همچنین قحطی کشور سومالی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر توجه جدی به مقوله مهندسی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه از توان و دانش طلاب علوم دینی در برنامه‌های جمعیت هلال‌احمر به صورت گسترده بهره‌برداری می‌شود اظهار داشت: در سراسر کشور 220 کانون طلاب جمعیت هلال‌احمر راه‌اندازی شده است.

رستمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 14 هزار نفر از طلاب عضو جمعیت هلال‌احمر هستند خاطر نشان کرد: 70 درصد این تعداد را برادران طلبه و 30 درصد را خواهران طلبه تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول