اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

فرهنگ فاطمی در زندگی مسلمانان پررنگ‌تر شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه خوی گفت: فرهنگ فاطمی در زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان پررنگ‌تر شود.

فرهنگ فاطمی در زندگی مسلمانان پررنگ‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزگاری اظهار داشت: دعوت به تقوا همواره سرلوحه دعوت‌های انبیا و اوصیای آنها بوده است به طوری که در همه دعوت‌های خود بر رعایت تقوای الهی تاکید می‌کردند.

وی افزود: تقوا یکی از ویژگی‌های مهم مومنان است که سبب تقویت باورهای دینی و مانع انسان به ارتکاب گناه و معصیت می‌شود.

شکوری در ادامه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت اشاره کرد و گفت: بر اساس روایات و احادیث مختلف حضرت زهرا (س) یکی از فلسفه‌های وجود خلقت عالم هستی است و از سوی دیگر الگو و اسوه بشریت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر درس‌آموزی از زندگی دختر پیامبر اکرم(ص) تصریح کرد: مدیریت منزل، تربیت فرزندان، شوهرداری، انجام به موقع تکالیف شرعی، پیروی از دستورات الهی عمل به و وظایف اجتماعی از جمله امر به معروف و نهی از منکر از درس‌ها است که مسلمانان امروز باید از حضرت زهرا(س) بیاموزند و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار برند و فرهنگ فاطمی را در زندگی خود پررنگ‌تر کنند.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده در اسلام اضافه کرد: مردان به دلیل داشتن بنیه قوی در برابر تامین هزینه‌های زندگی وظیفه مسئولیت خانواده و مسائل مالی زندگی را بر عهده دارند و زنان به دلیل داشتن احساسات و عواطف مسئولیت مادر و همسر بودن را بر عهده دارند به طوری که خداوند در قرآن مردان را سرپرست و نگهبان زنان دانسته است.

شکوری در ادامه سیاست‌های غیر اخلاقی حکومت باکو را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حاکمان این دولت برای جلوگیری از اقدامات احتمالی مسلمانان و شیعیان غیور، رجال مذهبی و سیاسی این کشور را دستگیر و مراکز مذهبی را تعطیل کرده‌اند که این امر از سیاست‌های غیراخلاقی حکومت باکو است.

وی ادامه داد: حکومت باکو با متهم کردن شخصیت‌های دینی به حمل مواد مخدر و ایجاد مزاحمت برای آنها و اتباع جمهوری اسلامی ایران اقدامات پلیدی انجام می‌دهد که نتیجه و عواقب این گونه رفتارها متوجه حاکمان این کشور خواهد شد.

خطیب جمعه خوی این اقدام را بزرگترین توهین به غیرت مردم جمهوری آذربایجان خواند و خاطرنشان کرد: حاکمان این کشور باید از سرنوشت حاکمان کشورهای اسلامی درس عبرت بگیرند و از این اقدامات شوم بپرهیزند.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول