اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره شعر فاطمی ـ 1

کنگره شعر فاطمی نقطه عطفی در فرهنگ کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: کنگره شعر فاطمی، تحولی عظیم و نقطه عطفی در عرصه فرهنگ و ادب کشور محسوب می‌شود.

کنگره شعر فاطمی نقطه عطفی در فرهنگ کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در سومین کنگره ملی شعر فاطمی که پنجشنبه‌ شب در تالار قدس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: شخصیت بانوی بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) هر چند در کلام نمی‌گنجد اما آموزه‌ای عملی برای مردم این عصر و زمان به ویژه زنان محسوب می‌شود.

وی افزود: اهل‌بیت(ع) حجت خداوند بر مردم و حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر آنهاست و این مطلب در روایات ائمه اطهار(ع) وارد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان اینکه ایثار و فداکاری حضرت زهرا(س) زبانزد خاص و عام بوده است گفت: همه مردم داستان پیرمردی که پیامبر(ص) او را به نزد فاطمه فرستاده بود و ایشان نیز گردنبند خود را به آن شخص نیازمند بخشیده بود شنیده‌اند که این امر موجب ایمان آوردن گروهی از مردم شد.

وی با تاکید بر برگزاری باشکوه کنگره ملی شعر فاطمی خاطر نشان کرد: شیوه برگزاری سومین دوره این کنگره، توسط کارشناسان خبره مورد بررسی قرار گرفته و کارگروه ویژه‌ای متشکل از نویسندگان و شاعران نخبه شعر آیینی برای تحقیق و ارزیابی آثار دریافت شده تشکیل و آخرین سروده‌های ادبی درباره حضرت فاطمه(س) رصد شد.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خطبه فدکیه عنوان داشت: این مسئله نیز مورد توجه دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان این کنگره قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کنگره ملی شعر فاطمی را تحولی عظیم در حوزه شعر آیینی دانست و تصریح کرد: این کنگره نقطه عطفی در عرصه فرهنگ و ادب ایران زمین محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول