اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فومن:

حریم‌ اخلاقی مناطق گردشگری فومن در حال شکستن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت فومن گفت: در مناطق گردشگری فومن با بدحجابی حریم‌های اخلاقی در حال شکستن است و مسئولان باید خود را موظف به برطرف کردن این معضل بدانند.

حریم‌ اخلاقی مناطق گردشگری فومن در حال شکستن است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، حجت‌الاسلام حامد رنجبر امروز در نماز جمعه این شهر تنها راه نجات انسان از گرداب‌های سهمگین حیات انسانی را تمسک به ستون تقوای الهی دانست و اظهار کرد: اگر کسی در حیات اجتماعی و فردی خود راه تقوای الهی را اتخاذ کند موجب بخشش گناهان او از جانب خداوند می‌شود و مورد رحمت و مغفرت الهی قرار می‌گیرد و به مقام والای ضیافت الهی نائل می‌شود.

وی به وجود سه دیدگاه به مسئله دخالت دین در سیاست پرداخت و گفت: این سه دیدگاه دخالت دین در سیاست را نمی‌پذیرد و گروه نخست قائل به مرجعیت دین در عرصه حیات اجتماعی نیستند و معتقدند که بر دین اسلام تنها برای هدایت معنوی و اجتماعی انسان بر بشر نازل شده و تنها راه و رسم عبودیت و سخن گفتن با خداوند را به بشر می‌آموزد که این نظریه منکر آموزه‌های سیاست در دین اسلام است.

وی، ناکارآمدی حاکمیت کلیسا در دوران قرون وسطا را از دلایل نظریه گروه دوم دانست و تصریح کرد: گروه دوم تجارب تاریخی بشر را ادله خود قرار دادند که پیامد و نتایج دخالت دین در عرصه‌های اجتماعی چندان خوب نبوده و حاکمیت کلیسا در دوران قرون وسطا از مهم‌ترین شواهد آن است.

خطیب جمعه فومن، ادامه داد: در این نظریه بر خارج شدن دین از عرصه حیات اجتماعی تاکید شده و دین را به رابطه انسان با خالق و مقوله‌های عبادی فردی منحصر می‌کند.

وی متذکر شد: این گروه فهم خود را مقابل فهم منابع و متون دینی می‌دانند و معتقدند که برداشت آنان از آنچه که منابع دینی نقل می‌کند فراتر و مهم‌تر است.

به گفته رنجبر، گروه سوم برای دین جایگاهی قائل است اما اعتقاد دارد که دین آموزه‌هایی در باره حکومت دارد و حداقل در این دوران که دوران شکوفایی عقل و دانش بشری است دیگر نیازی به دین، وحی و هدایت انبیای الهی نیست.

وی، ضرورت هدایت الهی توسط انبیا را در این عرصه ضروری دانست و گفت: دانش بشری با تمام شکوفایی خود به جایی نرسیده که نیاز به هدایت الهی نداشته باشد و عقل بشری در تمام جوامع قدرت و آگاهی دین را ندارد که موجب بی‌نیازی آن از دین باشد.

امام جمعه فومن، نقطه مقابل تمام این نظریه‌ها را رجوع به کلام وحی دانست و تصریح کرد: خداوند به تمام خواسته‌ها و ظرفیت‌های وجودی بشر آگاهی دارد و با آگاهی کامل قانونی را وضع می‌کند که مطابق ذات و سرشت بشر باشد به طوری که در این قانونگذاری هیچ منفعتی را برای خود در نظر نمی‌گیرد.

وی در ادامه به ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و افزود: در این ایام تنها با شاد بودن ارادت خود را به بانوی دو عالم نشان ندهیم بلکه تلاش کنیم او را بشناسیم و پیرو حقیقی راه او باشیم.

رنجبر، اضافه کرد: منتسب به اهل بیت بودن تنها به بازگویی نیست بلکه مهم این است که به دستورات این معصومین عمل کنیم و در مسیر راه آنان باشیم.

وی به رعایت حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و یادآور شد: دشمنان امروزی با ابزارهای مختلف در حال نابود کردن جوانان کشورمان هستند و مسئولان فرهنگی باید به فرهنگ دینی جامعه برسند و از گسترش و بروز بی‌حجابی جلوگیری کنند.

خطیب جمعه فومن خاطرنشان کرد: در مناطق گردشگری فومن حریم‌های اخلاقی در حال شکستن است و مسئولان باید خود را موظف به برطرف کردن این معضل بدانند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول