اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس:

خطر بدحجابی به مراتب بیشتر از مواد مخدر است

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ریشه‌ها را بررسی کنیم درخواهیم یافت که دلیل بسیاری از اعتیادهای کنونی که جوانان را به قربانگاه برده همین بدحجابی‌های رایج در جامعه است.

خطر بدحجابی به مراتب بیشتر از مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ستار هدایتخواه عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با عنوان حجاب در دانشگاه آزاد واحد یاسوج اظهار کرد: اگر در جامعه حکمت حجاب را بدانیم میزان پایبندی ما به این حکم و فریضه اسلامی بیشتر خواهد شد.

مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزاری جلساتی با عنوان حجاب به دلیل این است که بصیرت بیشتری نسبت به آن ایجاد شود و اکنون بهترین مکان برای چنین برنامه‌هایی با موضوع حجاب مراکز دانشگاهی است که جوانان با قوه تعقل و تفکر آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند.

هدایتخواه در ادامه با ذکر این نکته که رعایت حجاب تنها برای آثار و نتایج اخروی نیست و این تفکر غلط باید اصلاح شود، تصریح کرد: آثار و برکاتی که حجاب در زندگی دنیوی دارد بسیار زیاد بوده و برای پی بردن به این آثار باید از زندگی انسان‌ها در غرب با همه مشکلاتی که در زندگی شخصی گریبانگیر آنها شده، درس گرفت.

وی بسیاری از مشکلات کنونی کشور در بحث حجاب را مربوط به نظام تعلیم تربیت دانست و بیان کرد: متاسفانه رسانه ملی نیز که نقش کارخانه انسان‌ساز را بر عهده دارد ناخواسته برنامه‌هایی پخش می‌کند که منجر به رواج بدحجابی در جامعه می‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ذکر نمونه‌هایی در این زمینه گفت: در صدا و سیمای ما آنجا که می‌خواهند نقش یک کلفت خانواده و رخت‌شور را به نمایش بگذارند از زنان چادری استفاده می‌کنند و متاسفانه جایی که سخن از خانم دکتر به میان می‌آید بی‌چادرها خودنمایی می‌کنند که این خود ظلمی بزرگ به حجاب برتر است.

وی ریشه برخی از بدحجابی‌های مرسوم و معمول در جامعه را نیز در فرهنگ‌سازی اشتباه و غلط و برنامه‌ریزی نامناسب دانست و گفت: متاسفانه در بدو پیروزی انقلاب که از یک دوره برهنگی 50 ساله خارج شده بودیم برنامه مناسبی برای این مقوله نداشتیم و به جای اینکه از روسری به سوی مقنعه و مانتوی بلند حرکت کنیم، عکس آن عمل کردیم و امروزه می‌بینیم که مقنعه‌ها جای خود را به لچک‌ها داده و مانتوهای بلند نیز به بلوزهای کوتاه تبدیل شده‌اند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول